Hur mycket sex krävs för att bli gravid? Räcker det med en gång dagen innan ägglossning??
Ni som är gravida kanske kan hjälpa mig att besvara min aningen dumma fråga=)
Jag blev gravid förra året i september men det slutade dessvärre i ett MA i början av november. Nu är vi inne på 8:e försöket efter missfallet men det vill sig inte. Jag använder ägglossningsstickor (CB) och vet (och känner) när jag har ägglossning. Vi brukar "snuska till det" samma dag som ägglossningsstickan visar utslag, dvs ägglossning inom 24-36 timmar. Och ibland även dagen efter eller om vi har snuskat redan ett par dagar innan stickan ger utslag. Allra helst skulle jag vilja ha sex varannan dag kring ägglossningen, men min man orkar dessvärre inte. Jag vet att det sägs att man ska helst ha sex innan, under och efter ägglossningen, typ varannan dag etc, för att öka chansen till graviditet. Men när min man inte orkar mer än kanske just dagen innan ägglossningen så kan jag ju inte tvinga honom till mer. Jag börjar ju undra om det är för lite sex vi har för att vi inte lyckas bli gravid? Nu till min fråga.
Minskar chansen för oss att bli gravid eftersom vi endast har sex 1-2 ggr kring ägglossningen än de som har sex betydligt mer än vad vi har? Finns det någon därute som har blivit gravid på en enda omgång sex kring ägglossningen?
Någon som känner igen sig och kan svara?
Kram kram