• mamma ani

container last fran sverige?

Funderar nasta gang jag aker hem att skeppa mina mobler etc i en container till Nya Zeeland.. Ar det nan som vet hur man gar till vaga, vad det kan kosta etc? tacksam for svar!

• Svar på tråden container last fran sverige?
  • getingmidja

Ska höra med min gubbe när han kommer upp (om han vet på ett ungefär), men det är nog ruskigt dyrt.

Om jag någon gång ser en leende joggare ska jag överväga saken
  • getingmidja

Citerar nu min gubbe som står bredvid: det enda tänkbara är att du kontaktar DHL specialtransporter, Eriksberg/Göteborg.
    Tänkbart pris bör ligga på ca 8-12000:-, transport till/från hamn är extra.

Om jag någon gång ser en leende joggare ska jag överväga saken
  • jlhm

Jag använde Kungsholmens frakt när jag skickade ca 6 kubikmeter möbler från Sverige till USA, New Jersey.

Det kostade ca 40000 Skr, från dörr till dörr. De packade och skrev ner allt, ordnade alla tullpapper för USA, hanterade förtullningen i USA.
    Så det är inte billigt men för mig var det bekvämt eftersom jag redan bodde i USA så jag var tvungen att låta dem ta hand om allt i Sverige.

Om du jobbar för ett Svenskt företag så kanske de betalar för frakten ?

• amnai

Ta in offerter från olika flyttföretag, Kungsholms, NFB, Alfa, vilka fler finns?

Har också hört att det går att själv packa, köra till hamn och göra allt själv, betydligt billigare, men med risk att något går sönder... Exakt hur detta går till vet jag inte.

• nämenhej

Vi flyttade från Sverige till Nya Zeeland för tre år sedan. Kostnaden för containerfrakten (40-50 kubiks container) var 55 000 kr. Då packade dom allt (otroligt välemballerat), körde containern 25 mil till båten och fraktade med båt till NZ. Väl här togs allt om hand av en lokal fraktfirma. Containern kördes till vårt hus och allt packades upp. Vi behövde med andra ord inte röra ett finger och allt emballage fraktades bort när det var klart. Vi använde ICM (www.icm.se) och är supernöjda, allt skötte väldigt smidigt. Allt dom packade dokumenterades och dom skötte alla papper för tull osv.

• mamma ani

Tack for alla svar, ska undersoka...!

Svar på tråden container last fran sverige?