leksaker till 9 månaders?
Vad leker era 9 månaders bebisar med? Min lilla blir 9 månader på måndag, hon är en 2sån där" som tröttnar på saker väldigt fort så skulle behöva lite tips på vad era tycker e roligt att leka med.
Vad leker era 9 månaders bebisar med? Min lilla blir 9 månader på måndag, hon är en 2sån där" som tröttnar på saker väldigt fort så skulle behöva lite tips på vad era tycker e roligt att leka med.
theo, 9 mån har inte direkt leksaker som han gillar, finns så myckegt annat som är kul!
-han har egen hylla och älskar att riva ner sina böcker på golvet
-kasta ned skorna från skohyllan
-titta på tvättmaskinen när den tvättar
-banka med kastruller o.dyl på golvet!
jo han har en leksak, en telefon från Fisher Price o den gillar han att trycka på..ska inhandla sån där grej med knappar o saker att dra i, han verkar gilla det
Förr kunde han ligga ganska långa stunder och leka själv men nu ska jag helst vara med på golvet-gärna leka MED honom, typ att han leker hinderbana över mig..
vad gillar hdin tjej att göra då? du kanske kan utveckla det som hon gillar, typ ge henne en utmaning (bygga klossar eller nåt, jag vet inte)..
jag har inte kommit på riktigt vad hon gillar eftersom hon bara gillar det korta stunder eller ja, vi har en mobilliknande sak som låter lite o den verkar hon gilla. kanske ska köpa nån lite större telefon med lur o sånt som hon kan trycka o pilla på. Klossar har vi inte testat. Kastrull o andra kökssaker e kul, men bara en liten stund sen blir hon uttråkad. jöätte svårt nu tycker jag. hon reser sej inte än, kryper inte heller men drar sej fram på golvet. såklart e saker man inte FÅR göra mer intressanta än leksaker hehe
hehe, känner igen det där.. som sladdar eller fjärrkontrollen tex. det är hur kul som helst att leka med.. man ser att han VET att han inte får, för då blir han tyst o kryper fort om han råkar få syn på en! haha!
jag tror inte att fler leksaker gör din dotter längre sysselsatt - hon vill nog bara pilla och vara överallt med eller utan leksaker för att bara upptäcka och utforska. Tror också det är viktigt att inte bli orolig som förälder när barnet tröttnar snabbt. Man måste låta dem ha lite tråkigt också - "ur ledan föds kreativiteten" skriver Bengt Grandelius i boken "Att sätta gränser". Kloka ord tycker jag
Min son leker aldrig med leksaker. Han öppnar skåp. Stänger skåp. Jagar katten. "Klättrar" på möbler och försöker stå upp. Äter riskakor och smakar på saker...
Märker att han vill vara med mera nu. När vi lagar mat eller tvättar osv. I trådgården älskar han att krypa omkring och "rensa" ogräs osv. Riktiga sysslor men på hans vis.
När grabben var nio månader var han väldigt förtjust i ihopvikta mjölkkartonger, vispar av olika slag, durkslaget och mobiltelefoner. Han är nu nästan 14 månader och är fortfarande väldigt förtjust i dessa saker även om det numera är BILAR som gäller.
Vid 9 månaders ålder kröp Frank fram till lådorna och öppnade och stängde dem jättemycket. Sedan plockade han ur allt. Sedan kröp han till nästa ställe där han kunde plocka ur allt.
Han var inte heller mycket för leksaker då.
Det började han med vid ca 11 månader, och då var favoriterna saker som lät när man tryckte på knappar. Bästa var en sko som spelade sänger när man tryckte på knappar. Den leker han fortfarande med, 22 måander gammal. Bra köp!!!
oki jag får prova mej fram. tack