• Frishta

Hjälp mig med ett städschema

Jag och min son har nyligen flyttat. Vi bor i en tvåa. Men det jag alltid har haft problem med är städning! Jag tycker det är sååå tråkigt, men det måste ju göras. Fast med lite musik och dans så blir det roligare.

Men jag skulle behöva hjälp med ett städschema. Hur ofta/vilka dagar ska man dammsuga, moppa, byta sängkläder och gardiner? Hur ofta ska man tvätta fönstren och spisen och ugnen? Hur ofta ska man städa toaletten och badkaret?

Ja, jag vill veta allt!

Finns det någon som har lust att hjälpa mig?

• Svar på tråden Hjälp mig med ett städschema
  • keepthefaith

hej...

det finns inga direkta regler eller måsten inom denna gebit,du kommer hitta ett förhållningsätt som passar dig.

Men om du nu vill veta så kan jag berätta lite hur jag gör.
    Jag gillar rutiner och dammsuger torsdagar och söndagar.
    Toaletten gör gubben rent ungfär en gång i veckan.
    Tvättar 1 gång i veckan. Byter sängkläder varanan eller var 3dje vecka,oftare om det är jätte varmt och svettigt.
    Gardiner byter jag efter säsong,dvs sommar vår jul och höst.
    Nu är jag en sån där människa som njuter av att se att det blir snyggt,jag kanske är lite extrem men sån är jag.
    Kram

• isisisis

Hahaha! Sätt på en bra cd och städa sen!
    Tänk att du gör av med kalorier!
    har du ingen lust att städa hjälper det inte med ett schema! Jaf lovar!
    Gör workout medans du städar!
    Då får man åtminstone motivation!

• Karpet

Har för mig att aktuelle (medlem på fl) har ett bra i sitt bilgalleri.

• Frishta

keepthefaith
    Tro mig, du är inte extrem :) Min bästa vän är extrem, du är tack och lov inte i närheten! Henne blir man matt av!

isisisis
    Jag måste ha listor för att få vardagen att fungera just nu! Största anledningen är nog att jag ska bevisa för min största kritiker (mig själv) att jag klarar av det!

Svar på tråden Hjälp mig med ett städschema