• Shinna

Ni som har problem med extraslag på hjärtat!!!!

Hej alla gravida därute.....har en fråga till er alla som har problem med extraslag på hjärtat........själv har jag det varje dag och har haft sen vecka 13 i min graviditet ....och det blir bara mer och mer för varje dag som går....undrar nu.....finns det fler  än jag som har problemen dagligen och väldigt många extraslag på raken.....eller har ni bara ibland...vissa dagar och kanske några sekunder åt gången....själv har jag nämligen extraslag flera timmar på raken ibland....hjärtat slår kanske 3 vanliga slag och sedan ett extraslag och så håller det ibland på i flera timmar....undrar också om någon här har märkt att det blir värre om man är förstoppad...gasig i magen eller har sura uppstötningar????? Hade blivit väldigt tacksam för svar...det är verkligen olidligt med detta problem och det känns som att hjärtat ska stanna varje gång det håller på såhär.....Med vänliga hälsningar...Ångest i maggropenLedsen

• Svar på tråden Ni som har problem med extraslag på hjärtat!!!!
  • Nitagirl

jag har haft samma problem under min graviditet,fast det kom när jag va i slutet av graviditeten...dr reagerade på det oxå när dom undersökte mig,men hon sa att det berodde på gravidteten och att man skulle undersöka mera efter graviditeten om det fortsatte..vilket det inte gjorde, kommer inte ihåg exakt det hon sa.men det va inge farligt så.

• Shinna

okej.....hade du mycket extraslag då och kände du av dom hela tiden eller.???...själv känner jag av dom varje gång dom kommer och det är sååå obehagligt....verkligen ångestframkallande....när började dina problem ...i vilken vecka va du i om jag får fråga......jag hoppas verkligen att mina problem försvinner när graviditeten är avslutad....tack för att du svarade förresten.....

• Nitagirl

Jo jag kände dom,,kändes som hjärtklappning o att det slpg ett hårt slag ,riktigt obehagligt va det...från och med v 29 hade jag besvär av det..men tycker att du borde ta upp det här hos din bm så hon kan lugna dina nerver..jag vet hur hispig jag va...och om hon tycker att det är nåt att söka dr för osv..viktigaste är ju att du kan känna dig lugn. men mina försvann efter graviditeten , o kan känna av hjärtklappning el extra slag när jag är upprörd,stressad sovit dåligt osv...

• Shinna

oki...tack för hjälpen iallafall...jag har pratat med barnmorskan men hon säger att hon aldrig hört att någon kan få sånna problem, men jag har varit hos en kardiolog som säger att vissa kvinnor kan få sånna problem med hjärtat och att det är obehagligt.....tyckte det kunde va skönt att prata med andra som oxå hade haft liknande problem....tusen tack än en gång ...kram

• Nitagirl

jaa det e det alltid för då kan man känna sig lite lugnare ialf..när andra vart med om det...hoppas det går över..och lycka till med den lille bebisen sen när han/hon kommer.kram

• Shinna

tack så mycket....och detsamma..lycka till med familj och allt...kram

• muppelina

Jag har haft "problem" med extraslag på hjärtat - fast inte speciellt under graviditeten utan sedan tidigare. Har fått göra alla möjliga tester men de visade inget mer än ett normalt hjärta som slog. Mina extraslag registerades aldrig då jag utförde tester.

Fick det förklarat för mig att de allra flesta människorna har extraslag men att det är långt ifrån alla som känner av dem. Tillfällen man känner av dem kan vara exempelvis vid oro, stress och ångest - men även i vardagliga livet.

Jag har lärt mig att leva med mina extraslag - och visst känns det skitjobbigt när de kommer och man tror att hjärtat ska stanna eller rusa - men jag får dämpa oron och tänka framåt att det går över... svårt i början kan jag lova... men nu har extraslagen bliovit en del av mig på något sätt...

Men jag tror att man absolut ska utföra tester och undersöka så att det inte är något annat som ligger bakom dina extraslag - så ligg på barnmorskan - ett EKG kan man la göra fastän man är gravid?

• Shinna

Tack för svaret.....Har gjort många utredningar och dom visar bara att jag har väldigt många extraslag....som jag känner av hela tiden...suck...undrade mest om det var någon här som kanske hade som jag....väldigt många extraslag och många på raken som kan hålla på en god stund...typ en timmer eller längre...är verkligen jättejobbigt att leva med...suck...man mår konstant dåligt och är rädd......hoppas dock att det ska försvinna efter min graviditet.....det uppkom ju under den så man kan ju alltid hoppas.....tusen tack än en gång för svaret.....kram på dig

• muppelina

Förstår att det är jobbigt! Hoppas att det går över efter graviditeten!! *håller tummarna* kramkram

Svar på tråden Ni som har problem med extraslag på hjärtat!!!!