• mymamasaid

Sälja beg kristna böcker

Vet någon var jag kan sälja begagnade kristna böcker (på engelska)? Har försökt på Tradera, Blocket o Bokbörsen men intresset är ljummet.... Får kanske bara slänga dem men det vore ju synd, de har ju kostat mig en del, jag har ju beställt dem fr USA, o dessutom är de riktigt bra! Är tacksam för tips!

• Svar på tråden Sälja beg kristna böcker
  • Nyfiken gul

vad är det för typ av böcker? Du kan inte vända dig till nån kyrka eller församling som kan ha användning av böckerna då?

tänkte för konfirmationsläsning , nån som ska läsa till präst eller vad det nu kan vara....

• mymamasaid

Näää, det är mest romantiska böcker, o några lite humoristiska om troende o vänskap, fast mellan vuxna kvinnor. Tror inte konfirmander skulle uppskatta dem. Tänkte först lämna dem i kyrkan här men har sett att de böcker som finns (på svenska) knappt tittas åt, o då lär nog inte de engelska vara mer populära.

• Nyfiken gul

vänta till hösten då o lämna in dom på nån skola då... Kanske högskola/komvux är lämplig målgrupp för böckerna.....

• mymamasaid

Jaaa, eller så kan jag kanske lägga ut dem i någon korridor på Teologiska högskolan, eller vad den heter... Som du skrev, det finns kanske någon teologistudent som vill läsa annat än kristen studentlitteratur!

• growingbelly

har du kollat på crossnet?

• mymamasaid
    growingbelly skrev 2007-06-23 00:06:27 följande:
    har du kollat på crossnet?
    Kan man sälja saker där? Jag visste bara att man kunde ha ett e-postkonto! Tack för tipset, ska kolla upp det!
  • God cares

Jag vill köpa! Kanske i alla fall Jag är galen i att köpa böcker, särskilt kristna. Låter intressant med romantik också, finns inte allt för mycket av det när det gäller kristna böcker, särskilt inte på svenska! Har du nån lista på vad du har?

• mymamasaid

God cares; PMar dig! Men böckerna är på engelska! Har några på svenska, ska skriva ner vad de heter oxå!

• Seven of Nine

Jag är en boknörd som kan ha intresse av alla möjliga sorters böcker och titlar. Dessutom är religion det enda ämne som håller i alla lägen, som jag är helt "outtröttligt intresserad av" - eller hur man nu ska uttrycka saken. Är det någon bok du inte får såld, så kanske jag är din räddning.

Svar på tråden Sälja beg kristna böcker