• Anonym

Mellangården

Mellangården är svullen och ömmar. Är det normalt vid graviditet? (Vecka 32)

• Svar på tråden Mellangården
  • Skusan

Ja, pga trycket neråt mot slutet och mer välfyllda blodkärl så kan det svullna rätt rejält i underlivet. Du kan även ha fått åderbråck i underlivet, det kan göra fruktansvärt ont, be din bm kolla vid nästa besök på mvc så får du råd. Låter som det...

• Anonym

Kan vara hemorojder, det trycker neråt i slutet på graviditet och då kan hemorojder bildas..
    Många kvinnor får det och det är fullt normalt

• Odessa

Ja, jag minns att det blev så för mig bägge gångerna och det var inget fel på mig.

• Anonym

Anonym: Hemorojder i mellangården?
    Har man inte det i analöppningen? Där har jag det, en liten ärta liksom.
    Måste vara en megastor hemorojd, för jag är rejält svälld! *nervös*

• Anonym
    Anonym skrev 2007-06-22 23:23:09 följande:
    Anonym: Hemorojder i mellangården?Har man inte det i analöppningen? Där har jag det, en liten ärta liksom. Måste vara en megastor hemorojd, för jag är rejält svälld! *nervös*
    Hemorojder kab vara jättastora, har en vännina som tog bort två hemorjder som var lika stora som två ägghalvor..Men det behöver inte vara så..
    Man kan ha hemorojder både utvände och invändet..
    Men som sagt det finns så myckert som det kab vara och som någon skrev tidigare så kan det vara åderbråck eller liknmade
  • Skusan

Hemorrojder får man inte i mellangården, utan i ändtarmen eller precis i analöppningen. Finns både inre och yttre varianter.

Tycker det du har låter mer som ett åderbråck.

• Anonym
    Skusan skrev 2007-06-22 23:27:53 följande:
    Hemorrojder får man inte i mellangården, utan i ändtarmen eller precis i analöppningen. Finns både inre och yttre varianter. Tycker det du har låter mer som ett åderbråck.
    Kan vara..Hade en vännina som som fick det så under slutet på sin grav och vad visade det sig..Jo två stora hemorojder som var som två ägghalvor...
    Men som sagt det kan vara vad som helst och om nu TS är sååå orolig så får hon nog uppsöka en läkare för undersökning
  • Anonym

Tack för info men vet mycket väl vad en hemorojder är..Finns i mitt yrke dagligen så den info sitter i huvudet

• Anonym

Skusan: Jag uppskattade informationen!

Svar på tråden Mellangården