• Shopaz

Tryckbokstäver??? Behöver hjälp snabbt!

En vän frågade mig precis hur man skriver med tryckbokstäver, och jag vart helt nollställd! Vad betyder det egentligen? Är det nåt annat än att skriva väldigt tydligt? Snabb hjälp tack!!!!

• Svar på tråden Tryckbokstäver??? Behöver hjälp snabbt!
  • skorpionen80

Men vad menar HON när hon säger "tryckbokstäver"? Det kan ju vara allt ifrån de gamla bokstäverna man använde när man tryckte böcker i början, till breda, tjocka bokstäver...

• Pistou

Det betyder väl bara att bokstäverna inte binds ihop, som vid skrivstil, utan skrivas en och en för sig med mellanrum. Små bokstäver är tillåtet. Tänk er hur man fyller i ett formulär tydligast.

People don't care how much you know until they know how much you care.
  • skorpionen80
    Pistou skrev 2007-06-23 11:57:43 följande:
    Det betyder väl bara att bokstäverna inte binds ihop, som vid skrivstil, utan skrivas en och en för sig med mellanrum. Små bokstäver är tillåtet. Tänk er hur man fyller i ett formulär tydligast.
    Brukar det inte stå "Texta tydligt" i så fall? Har aldrig stött på ordet tryckbokstäver i detta sammanhang...
  • Shopaz
    Pistou skrev 2007-06-23 12:04:01 följande:
    Om du googlar på ordet "Tryckbokstäver" kommer det upp ganska många sidor där man ombeds fylla i formulär med tryckbokstäver.Se här:www.google.se/search&q=tryckbokst%C3%A4...=
    [/citat]

Jo precis, det var det jag gjorde men det det blev jag inte visare av..
    skorpionen80 skrev 2007-06-23 11:55:02 följande:
    [citat]
    Men vad menar HON när hon säger "tryckbokstäver"? Det kan ju vara allt ifrån de gamla bokstäverna man använde när man tryckte böcker i början, till breda, tjocka bokstäver...
    Hon ska fylla i ett formulär.
  • Shopaz

Oj då blev lite konstigt, hoppas ni ser vad som är citat och vad det är jag har skrivit.

Svar på tråden Tryckbokstäver??? Behöver hjälp snabbt!