• Anonym

Positivt gravtest tre veckor efter abort?

Jag gjorde en medicinsk abort den 31 maj och idag fick jag positivt resultat på graviditetstestet. Ska ringa in till gyn, men de har inte öppet förrän på måndag igen.
    Känner mig fortfarande gravid.. Jag vet ju att gravhormoner kan stanna i kroppen ett tag, men så här länge?

Någon som vart med om samma sak??

• Svar på tråden Positivt gravtest tre veckor efter abort?
  • jagäraf

Vet inte hur det är när det gäller just abort men vid missfall kan gravhormonerna finnas kvar i upp till 9 veckor. Finns det någon chans att du blivit gravid igen eller är du orolig att de inte fått ut allting?

• Anonym

man ska ta gravtest 4 v efter

• Anonym

Jag gjorde ett gravtest två veckor efter och det var positivt. Jag antog att det var hormoner som var kvar efter aborten. De sade på gyn att jag skulle vänta tre veckor efter en abort innan jag gjorde ett test så därför gjorde jag ett till idag. Eftersom det var positivt två veckor efter så kan det väl inte vara en ny graviditet?

OM jag fortfarande är gravid, är fostret skadat då? Jag vill verkligen inte gå igenom en abort till, då behåller jag hellre bebisen.

• Anonym

det kan vara rester kvar -vilket kan leda till infewktion.oftast måste man skrapas för att få bort resterna. resterna ger pos. grav.test. 3 veckor är det rutin att man ska göra nytt gravtest och då ska det visa neg.

• Anonym

ja de säger att fosret alltid är skadat av det - men vet ej om d stämmer

• Enkiteng

Nu vet jag inte vlket test du använt men på Clearblues hemsida står det "Om du har fått missfall eller har genomgått abort under de senaste 9 veckorna, kan den kvarstående höga hCG-nivån medföra att du får det missvisande resultatet ?Gravid?. " Jag tror att alla test mäter samma hormon.

Fick du inte tid för återbesök när du gjorde aborten? Man brukar kolla att graviditeten avslutats och allt ser bra ut 3-4 veckor efteråt.

• Anonym

jag fick ingen återbesöks tid, bara ett telefonnummer dit jag skulle ringa om jag fick positivt resultat efter tre veckor.

Ska ringa in imorgon..

• Anonym

Fick också pos gravtest tre veckor efter abort. det visade sig att jag hade rester kvar så jag fick åka in och skrapas. Vill inte skrämma dig men det är bäst att åka in och kolla.

• Anonym
    Anonym skrev 2007-06-25 20:32:18 följande:
    Fick också pos gravtest tre veckor efter abort. det visade sig att jag hade rester kvar så jag fick åka in och skrapas. Vill inte skrämma dig men det är bäst att åka in och kolla.
    Fick tid idag 10,30. Ska bli skönt att äntligen få klarhet i det här, men jag är fruktansvärt nervös..

Tack för alla svar!
  • Längtar efter en liten

Hoppas allt går bra..

Mamma tänker på dig,hur du har det där uppe :( Puss
  • Anonym

lycka till, berätta gärna hur det går! kram

• Anonym

Jag fick göra ett vul som visade att jag har en hinnsäck som är ca 4mm i livmodern, samt tjocka slemhinnor. Blodprovet visade en hcgnivå på 1223.

Jag ska göra nytt hcgprov på fredag och se om nivån sjunkit.

Läkaren pratade på att det kunde vara rester eller att den gamla graviditeten kunde varit ett utomhavandeskap osv. Jag förstod inte så mycket av vad hon pratade om, mer än att vi skulle avvakta i väntan på nästa blodprov.

• Anonym

Puffar lite.

Någon som vart med om något liknande?

• Anonym

Puffar igen; vill gärna veta om någon vart med om samma?

Ska göra nästa hcgprov på fredag.

• Anonym

Hej, jag var med om samma sak, att det visade positivt någon vecka efter. Men sen på efterkontrollen man går på visade det att det inte var något.
    Hoppas det går bra för dig.

• Anonym

Finns det någon risk att hormonerna finns kvar efter en förlossning?
    Fick barn för tre månader sedan... plussade nu.

Svar på tråden Positivt gravtest tre veckor efter abort?