• lottizm

lära-gå-vagn?! hjälp!

vill så gärna ha en läragå-vagn till min lille kille (i trä typ Brio eller Micki), men har inte sett dessa någonstans. ni som har, vart har ni köpt dom? pris?

hur mycket väger den ungefär? kommer den nedmonterad?

hoppas nån kan svara!

• Svar på tråden lära-gå-vagn?! hjälp!
  • Lorina

Jag har köpt mina begagnade. Men de finns har jag sett på Barnens hus!

• löksill

Vi har en Brio. Den kostade knappt 200:- har jag för mig. De finns i de flesta leksaksaffärer. Vår kom nedmonterad. Lycka till!

• Meah

Du måste montera den själv. Jag sköpte en Micki begagnad iof. Den är lätt framtill så ett tips är att lägga ngt tugnt i vagnen så att h*n inte tippar med den.
    Var inte så bra som jag trodde frånbörjan - är bättre då de lärt sig att gå innan, tycker jag iaf.
    Nypris på vagnarna är runt 299kr tror jag - brion är dyrare.

tips är att köpa begagnade.

Lycka till 

• löksill

Läste i din pres att du inte bor i Sverige. Kolla på Brios eller Mickis hemsida. Kanske kan man beställa på nätet.

• Meah

Brion är 299kr, Micki kostar 250kr nypris. De finns att köpa på barnenshus, babyproffsen etc, det ´övriga redan skrivit ser jag. 

• Alexandra85

köpte timpans på åhléns, betalade väl 150?? =)

• Lorina

Meha: Måste bara fråga, du skriver att den tippade lätt. Jag hade Micki till mina twins och de tippade nästan aldrig. Det kunde hända om de sträckte sig efter vagnen och "drog" sig upp, så de såg ut som en bro om du förstår vad jag menar. Annars så var de väldigt stabila. Så frågan var hade du handtaget rätt?? Rakt upp istället fär utåt som man har efter de lärt sig gå och man använder vagnen som dockvagn.

• KarinN80

Ja de är väl om man har handtaget mer utåt som de välter lätt.

• Zizter

gåvagnar finns på Coop och ICA maxi åxå.. köpte min Brio gåvagn på Ica maxi för 199!!

Vem behöver dokusåpor när familjeliv.se finns????
  • lottizm

tack tack för hjälpen, måste försöka åka ut och leta lite. frågan är bara om det går att få med den hem, jag bor i Spanien... men det ska nog gå

• LillyochBellas mamma

ikeas lära-gå-vagn är jättebra (tänkte rekomendera den)

• Meah

Loriana

Jag har alltid haft handtaget uppåt naturligtvis. Det ska man ha frånbörjan, vad jag vet. Jag köpte min begagnad. Vagnen är _lätt_, så, tar vår dotter och drar sig uppåt far den bakåt (dvs välter). Jag har alltid lagt ngt tugnt i den efter de få händelser som inträffade, tex en tjock telefonkatalog.

• Meah

Jag tyckte inte läragåvagnen fyllde ngn stor funktion. Min dotter lärde sig gå bättre utan. Med vagnen lutade hon sig så pass mkt framåt att den gick fort fram (fast vi skruvat åt skruvarna så att julen inte rubbades) och hon kunde lätt tippa frammåt och hamna på näsan så som hon gick.

Barn går väl olika, inte vet jag.  ??

TS, lycka till med ditt inköp.  Skrattande

• KarinN80

Min son älskar fortfarande sin läragåvagn o han är snart 2,5. Så är var de ett lyckat inköp

• dreamspell

Vi har läragåvagnen från IKEA. Trodde det var vårt onödigaste köp eftersom Max konsekvent vägrat använda den. Fram tills för någon mån sen..Nu går han omkring med den dagarna i ändå och kör runt på diverse saketr. Ett tag tyckte han det var skitkul när vi skjutsade honom i den också(inte bra för ryggen dock!)
    Max är förresten 22mån.

Svar på tråden lära-gå-vagn?! hjälp!