Sånglärkan -
Det där med bra förvaringstips, det har jag inga... Jag har haft turen att slippa skivorn ai över fyra år - då de pga av platsbrist förvarats i förråd. Men nu när vi flyttat till större så var han tvungen att flytta upp dem.
Vi har funderat på IVAR, universal-hyllan är jag novis på... Vi ska få plats med ca 3000 och jag är lagom road.
Innan i hans lägenhet så har han förvarat dem i ett gammalt skåp med x-tra hyllplan egenhändigt snickrade - inte snyggt, samt i ett gammalt arkivskåp av trä - ganska ok. Men de båda har nu som sagt tagit stryk i förrådet och det behövs nytt...
En god vän till oss som kanske har en 1500 plattor gick till en pensionerad snickare i ett litet samhälle som snickrade mest för att det fortf var skoj - där måttbeställde han ett kanonfint skå med dörrar, för typ inga pengar alls. Men detta var för några år sedan och snickaren finns ej längre här ibland oss, annars hade det varit givet.
CD- skivor, har vi som tur väl inte så många. Sambon tycker de är fula och laddar ner mest. De vi har är i bokyllan och i en gammal koffert. Hälften står dock i plastbackar utan plastfodralet - han gjorde samma som din man, men kom väl på att det itne var så estetiskt så nu står de i bokhyllan....
Får kolla upp hyllsystemet du rekomenderade...
Tack för tipset!