• Mya4

Kiss-skydd

Hej,
    Jag ska bli mamma för första gången så jag känner mig väldigt förvirrad. Är det någon som har kiss-skydd i barnvagnen/spjälsängen/vaggan? Det lär ju gå igenom blöjan förr eller senare fastän man har blöjor och barnvagnen kan ju vara svår att tvätta...

• Svar på tråden Kiss-skydd
  • l i l j a

Plastad frotte, kanonbra!

♥ A ♥
  • En glad tjej

Jag har kisskydd i sängen och har haft sen hon föddes, nu är dottern 13 månader!

• Sesamfrö

Kiss skydd i sängen har jag fortfarande och hon är snart 17 månader.. Hon tar gärna av sej blöjan trots pyjamas eller trosor.

• Mya4

Var kan man köpa sådant? Finns det på andra ställen än de klassiska (barnaffärerna)?

• l i l j a

Jag ANTAR att TS menar plastad frotte!

♥ A ♥
  • Mya4

Såg någon som skrev om det tidigare...att hon hade kiss-skydd i barnvagnen. Antar att det är något som skyddar mot att vätska kommer ner i barnvagnsbotten...

• Mylla

Jag har aldrig behövt det där, köpte det när min son var liten, men det har så gott som aldrig läckt mycket ur hans blöjor. Jag föredrar att lägga i en vanlig handuk under lakanet så blir det inte plastigt.

Men när han ska sluta med blöja blir det ju dags för det.

• betsla

Hitta ett blöjmärke som passar ditt barn och var noga med att ta på blöjan så att den sitter bra. Byt sen ofta och det lär inte läcka...

Jag märker att de enda gångerna det läcker ur T's blöja är när vi inte har varit noga med att få resåren vid benen riktigt rätt.

܍ mamma till Tova och Liten som kommer i december ܍
  • Vinterbaby

Bra att det finns i sängen om de blir magsjuka...

Svar på tråden Kiss-skydd