• Joico

Tips på resa i Sverige!

Jag och min sambo vill gärna åka på en "minisemester" i sommar. Bara i Sverige alltså :) Vi tycker inte om att titta på saker, typ sevärdheter så museum eller nå sånt är inget vi vill åka till. Vi är 19 och 20år :)
    Har ni nåt tips på vart man kan åka? Och göra? Det får inte kosta speciellt mycket och inte hellre ligga föör långt bort! Vi bor i Falun och vi ska åka bil.

• Svar på tråden Tips på resa i Sverige!
  • Tjej 83

kolmården! o deras safaripark? elelr vad de heter
    man kör själv med bil på en väg inne blad alla lösa djuren. så fräckt.
    vi åkte o gjrode det för någe år sen. så skoj, o det är ju så stort med. o isbjörn va tufft o se..
    men ni kanske har vart där eller inte är intresserade?

vad vill ni göra? sola o bada på gotland?
    vad är ni intresserade av?

• Joico

Kolmården låter fräckt :) Vad kostar det?
    Jag är väl intresserad av det mesta, man han där borta *kikar mot rs-spelade pojkvän* .. han är det annat med. Han är inte så värst intresserad av nånting. Kommer jag upp med nåt bra så följer han med, har han sagt :s.

Gotland låter lite dyrt, och långt. Badar gör vi inte direkt. Vad är vi intresserade av egentligen.. Tänk om jag visste det..

• Tjej 83

www.kolmarden.se kolla in. de är fräckt o gå där o kolla alla djur, o sen åka i safariparken o dem live haha. lejonen gick runt o framför våran bil o ja va lite skraj men de hade just ätit hehe.
    o stutsarna gick o hacka på vissa bilar på rutorna haha..

Alla aktiviteter och visningar så som delfinföreställ-ningen ingår i Djurparkens entrépris utom där annat anges (se guidad safaritur med buss och övriga priser). Vuxen

Djurparken 230:-
    Djurpark + Safaripark* 1 dag 290:-
    Djurpark + Safaripark* 2 dagar 370:-
    Safariparken (med egen bil)* 140:-

Vid köp av 1 dag, 2 dgr biljett el årskort= Guidad tur med buss, Safariparken
    30:-

*Priset inkluderar Safariparken med egen bil. Om du vill åka guidad safaritur med buss tillkommer 30 kr för vuxna och 15 kr för barn på biljettpriset.

• ulle77

Första sommaren med körkort packade jag och mannen bilen med tält, sovsäckar och stormkök. Tittade i kartboken och bestämde oss för Mora (60 mil fågelvägen från oss). Vi hade inget särskilt som vi ville göra där utan det var resan som var det viktigaste, så vi körde långsamt på småvägar och kringelkrokar för att ibland köra på motorvägar för att komma fram fortare. Vi tältade på badplatser och åt hemlagad mat, allt för att hålla nere kostnaderna. Ibland sov hos kompisar, beroende på var vi var i landet. Det är fortfarande den bästa semestern vi har gjort tillsammans.

• Tjej 83

ulle77 då jag tog körkort så stack jag o smabon, jag ville så klart köra ehhe
    till kolmården gick där 1 dag, sov över på ett billigt vandrarhem-stuge-by?... gick där andra dagen o åkte safarin, sen åkte vi till hans pappa i dalarna (vi åkte från västkusten)
    stannade nån dag, åkte vidarw till värmland, till ett hus min släkt har där. stanna där o fiska o bada osv. sen åkte vi hem.

åkte inom gränna på uppvägen, åt på småställen med riktig husmanskost 40kr. bra pris.
    vi åkte lite omvägar för o kolla andra ställen. o vi kola siljan o mora torg.

ja de va så kul.

TS. kan ni åka på nån sån resa??

• Joico

nu har ju inte vi nån släkt förutom i dalarna så det blir lite svårt :s men jag ska se vad han säger om ev. gotland och kolmården! :) tack för era tips! gärna fler ;D

• Tjej 83
    kanske mer för barn då.. barnsemester.se/
    men till vänster kan du välja län i sverige o under varje län så hittar du ställen man kan besöka.
    nu kanske de bara är badställen o vimmerby?? men jag har inte kollat alla.
    men kika o se...
  • Clever LG

*Om ni inte har varit i Gotland så skulle jag verkligen rekommendera Er att¨åka dit. Det är fantastiskt!

* Smögen och Hunnebostrand är fint på sommaren.

* Halmstad och Varberg är fina städer med mycket drag.

* Sedan är vår kära huvudstad alltid ett tacksamt resemål!

• Dessie

TS: Fyrishov i Uppsala.
    Och om ni är lite barnsliga av er (ta det på rätt sätt ) ) så även Pelle Svanslös Hus i Uppsala + Lasse Åbergs Museum i Bålsta.

Svar på tråden Tips på resa i Sverige!