• 16aug

Söker bröllopsspex... hittar inget vettigt på Bröllopstorget

Huu nu börjar det bli lite brådis... Vill göra nått spex/lek på bröllopet för en god vän som gifter sig 7/7-07. Vi i kompisgänget är lite oense.. Vi har kört paketleken innan men alla vill inte den igen + några vill sjunga.. Hinner inte öva ihop så det blir det inte. Söker nu med ljus och lykta efter nått roligt att göra för dem eller med dem.. Alltså inte pkt leken,skoleken,sång
    Snälla HJÄLP... Bröllopstorget är så "b" att söka på.

Kram Fia

• Svar på tråden Söker bröllopsspex... hittar inget vettigt på Bröllopstorget
  • Nyfiken gul

det här fick vi på vårt bröllop...

3 par kallas upp - 2 vanliga par + brudparet...

Först ska ni utse vem i varje par som kan vissla bäst - den personen får gå o sätta sig igen...

nästa steg är att dom 3 som är kvar o därmed usel på att vissla ska äta 2 mariekex och sen vissla några takter på gubben noa.. Här gäller det att vara både snabb och att kunna vissla rätt melodi!

o för att göra det hela ännu rörigare o svårare har dom 5 min på sig från att första tuggan är tagen - så stå med äggklocka!!

• CaS

Var på ett bröllop där brudparet fick sitta med ryggarna mot varandra och svara på frågor genom att räcka upp antingen sin egen eller sin partners sko. Frågor som skulle visa hur bra de kände varandra, om deras svar stämde överens. Typ "vem är duktigast på att laga mat". Man kan ju göra lite mer spännande frågor också beroende på hur stämningen är samt hitta på straff om de inte svarar samma sak. Vet inte om det här var en lek du redan hört talas om, vet inte namnet på den. Lycka till!

• Skrattmås

CaS: Har du exempel på frågor till den leken? Jag tänkte nämligen ta med mig den leken till ett bröllop men min fantasi är TORR!

• CaS

Skrattmås:
    Tjaa... På de bröllopet frågade dem ganska husliga frågor. Typ städning, matlagning, vem somnar efter sex, vem som bestämmer olika saker som typ inredning, mat, vilken tandkräm. Man får va lite påhittig o komma på lite otippade men inte allt för fräcka frågor. Det är svårt, jag vet!

• Nyfiken gul
    Skrattmås skrev 2007-06-23 22:16:53 följande:
    CaS: Har du exempel på frågor till den leken? Jag tänkte nämligen ta med mig den leken till ett bröllop men min fantasi är TORR!
    CaS skrev 2007-06-23 22:28:14 följande:
    Skrattmås: Tjaa... På de bröllopet frågade dem ganska husliga frågor. Typ städning, matlagning, vem somnar efter sex, vem som bestämmer olika saker som typ inredning, mat, vilken tandkräm. Man får va lite påhittig o komma på lite otippade men inte allt för fräcka frågor. Det är svårt, jag vet!
    Sen kan man alltid slänga in frågor för publikens skull.... som man kanske inte skulle erkänna i vanliga fall...

Vem petar sig i näsan vid tv:n?
    Vem lämnar våta handdukar kvar på golvet efter duschen?
    Vem glömmer alltid kaffebryggaren på?
    Vem använde dildon senast? (här gäller det att man verkligen känner brudparet o känner till vilka gäster som är där... )

O så kan man alltid ställa tänkbara frågor: (som kanske inte ens brudparet har tänkt på ännu... )

Vem skulle få för sig att köpa en chevrolet 1959 i rostigt skick?
    Vem skulle utan att skämmas gå in o köpa en porrtidning?
    Vem skulle först höra det nyfödda barnet skrika? (om dom inte har några barn innan)
    Vem skulle tänka sig att flytta ut på landet/in till stan?

osv osv...
  • 16aug

Hahaha ja frågorna till Skoleken va ju rätt kul faktiskt.. MERA MERA tips tack

Svar på tråden Söker bröllopsspex... hittar inget vettigt på Bröllopstorget