plastad frotte
Vad har man det till?
Vad har man det till?
Att ha i barnsängar.
För att undvika att spya, bajs och kiss drar ner i madrassen helt enkelt.
Läckageskydd för att skydda madrassen från att bli nerkissad, tex.
du vet hur de ser ut? plast på undersidan o frotté på ovansidan. ha i sängen`, vatten läcker igenom, i tex barnens sängar, i babyskyddet när man är på babysim. osv.
Jag har det även när sonen får spralla utan blöja el under skötbords bädden som extra skydd, även ett när han var liten i liggdelen för att undvika spyor på madrassen
Jag vet inte hur dom ser ut,ska dom ligga över madrassen? Är den tjock?
Under lakanet.
över madrassen
www.anitasimport.com/art-1.asp&iPageID=32
plastaktigt på undersidan o sem en frotté handduk på ovansidan..
Jag köpte 4 lakan, men fick en son (nu 22 månader) som i princip aldrig kräktes och som aldrig någonsin har kissat så att blöjan läckt.
Jag har bara använt dem de 2 gånger han varit magsjuk samt när jag behövt lufta hans rumpa. Ängrar att jag köpte 4, 2 hade räckt för mig.
Bra att ha i skötväskan så att men kan lägga bebisen på när man byter blöja ute, på marken, på smutsiga skötbord osv.
eurekah: då använder jag en tjock handduk istället, för att det ska bli lite mjukare att ligga på.
Den är även bra när barnen ska vänja sig av med att sova utan blöja... det händer så lätt olyckor och det är tråkigt att få hela madrassen nerkissad, det brukar bli tillräckligt med lakan och täcke.
Jag har hört att just plastad frotté inte är det bästa alternativet att ha direkt under lakanet i sängen, just för att plasten kan göra att det blir onödigt varmt och inte andas
Finns andra madrasskydd som går att använda ist som andas men inte släpper igenom vätska
Har man madrass och bäddmadrass i sängen däremot så fungerar ju plastad frotté utmärkt då den tydligen ska ligga mellan madrassen och bäddmadrassen
Men men, har inte provat än men köpt annat madrasskydd än just plastad frotté iaf