• miaelund

Liten blödning efter sex

Hej,

Är det nån som vet om det kan vara farligt om man får en liten blödning efter samlag när man är i sjunde månaden?
    Fick en i morse, lite rosafärgat direkt efter, men nu under dagen/kvällen har det varit brunbeige o avtagit  nästan helt.
    Har för mig att jag läst el hört att man bör kontakta BM efter blödning, men som sagt, ingen stor volym, ingen smärta eller annat obehag så jag känner ingen direkt oro egentligen.

Hur skulle ni gjort? Ngn som vet OM det är ngt att oroa sig för?
    Jag tänker o resonerar som så, att så länge jag inte blöder rött blod eller har jätte ont så är det ingen fara. Är jag för "lugn"? Borde jag vara mer orolig?

Tacksam för era åsikter/tankar ang detta

Maria, förlovad m Niklas, matte t Lisa o Greta, BF 6 sept.
  • Svar på tråden Liten blödning efter sex
  • babyboom24

Är det inte så att slemhinnorna är väldigt sköra när man är gravid så att det är detta som har blött? Har för mig det i alla fall. Men är du orolig skulle nog jag ringa och höra med KK eller förlossningen de kan ju svara på om du bör åka in eller inte. De finns ju för att man ska kunna ringa om man är orolig.

• juana

jag har hört att det är normalt om man blöder lite efter att ha haft samlag så du bör inte oroa dig, men ta kontakt med din Bm på mån och fråga.

• Teskedsmamman

Nej, släpp oron... det är ingen fara....

Slemhinnorna blir sköra, din man/sambo kan ha kommit åt livmodertappen osv, blödningar efter sex är ganska vanligt...

Magdis med Totte 0402, Ian 0510 och & Tudor (?) - vecka 36
  • miaelund

Jag har ju oxå tänkt att det är slemhinnorna som blivit lite irriterade så jag har liksom inte reagerat innan när det hänt (inträffat kanske 5-6 gånger) Men så har jag fått för mig att jag hört/läst det där att man bör kontakta BM el KK så NU började jag bli lite orolig...
    Ringer nog o kollar m BM på mån så kan jag nog släppa de här tankarna som plötsligt dykt upp.

Nu ska jag gå o sova!

Tack för snabba svar

KRAM!

Maria, förlovad m Niklas, matte t Lisa o Greta, BF 6 sept.
Svar på tråden Liten blödning efter sex