• Suck och suck

Har ni OCKSÅ erfarenhet av att milkshakemaskinen alltid är trasig på McDonalds?

Ha, ha, ha. Under "Åsiktsmaskinen- På Stan, DN" skriver skribenten som minus:

"Vad är mer irriterande sommarplåga än fästingar, langos och "Dunka mig gul och blå" tillsammans? Det finns bara en sak: att gå till Mc Donald's, sugen på milkshake, köa i pommesångor och till slut få beskedet"milkshakemaskinen är trasig" av en apatisk nittonåring som ramlade av ett studentsläp förra veckan. Om det där hände någon gång per år vore det acceptabelt. Men det händer jämt!
    Hur svårt kan det vara att konstruera en fungerande milkshakemaskin? Den behöver väl bara hålla mjölken kall, tillsätta lite socker och färgämnen och typ vibrera?..."

Ha, ha, ha! Inte för att jag tagit milkshake så ofta på senaste åren. Men faktiskt, då jag har velat ha det, så har jag också erfarenhet av att den brukar vara slut. Alldeles för ofta!

Men jag ska tipsa åsiktsmaskinen om att Coops X-tra tresmak, faktiskt smakar som en riktigt god milkshake om man blandar ihop de där tre smakerna. (Glass alltså!)

"...en apatisk nittonåring som ramlade av ett studentsläp förra veckan..." Ha, ha, ha! Kul skrivet!!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-06-24 01:01:11:
    Min erfarenhet gäller alltså OCKSÅ milkshaken på McDonald's. Liksom åsiktsmaskinen.

• Svar på tråden Har ni OCKSÅ erfarenhet av att milkshakemaskinen alltid är trasig på McDonalds?
  • Skusan

Alltid... Glass- och milkshakemaskinen är alltid sönder när vi ska handla sånt. Sååå tråkigt. Ännu tråkigare är det att på samma restaurang har den varit trasig i.. tja... flera veckor åt gången. Har de ingen reparatör?

• Lequisha

Och det lustiga är att vi har exakt samma problem här i Portugal
    Nackdelen med att restaurangerna är identiska. Tom felen blir klonade

• ariel77

Skulle den mot förmodan funka så finns aaaaaaaaaalllllldrig den smaken man vill ha!!!!

• Lequisha
    ariel77 skrev 2007-06-24 01:10:37 följande:
    Skulle den mot förmodan funka så finns aaaaaaaaaalllllldrig den smaken man vill ha!!!!
    Exakt. Kan inte ens komma ihåg sist jag fick chokladsmak som är "min" smak.
  • Suck och suck

Nej just det ariel Det känner jag igen.
    Jordgubb med choklad...Mmmmmm!

MEn FAKTISKT, Coop's X-tra, den blir ju som en Jordgubb-Choklad milkshake då man blandar alla tre glassorterna.
    (Inte ett dugg fetare!! Glassen är väl rätt fettsnål.) SÅ gott!

(JAg har inte ätit den här tresmak på flera år, så jag upptäckte det nu när jag köpte den.

Stormgillar X-tra:s vaniljglass också, för att den inte är så fet, men ändå god.)

• Suck och suck

Men jag är laktosintolerant också, så jag får väl ändå inte dricka så mycket milkshake!

• drama queen

HAHA! Det är ALLTID fel här också, jag blir så SUR! Varje gång tänker jag, "men det kan ju inte vara trasigt igen" men visst! TRASIGT!

mamma till den milda stjärnan, den nya själen ...
  • Cavatine

Mina kusiner har sommarstuga i Karlshamnstrakten och där finns Sveriges i särklass uslaste McDonalds!

Att få sin burgare tar minst 5 minuter, ofta är isen slut, läsken(!!) slut, ketchupen vid "pumpstationen" slut, pommesarna är göörsalta och de blandar gärna ihop beställningarna. Medan man väntar står de som arbetar där och tuggar luft medan de granskar en uppifrån och ner då man inte tillhör stamgästerna utan klassas som nåt exotiskt. Milkshaken vet jag inte hur det är med, men själva smakerna till McFlurryn brukar ha sinat redan vid lunch.

Åker man McDriven får man, trots att det är max 3 gäster inne på restaurangen, vänta 5 minuter vid beställningspelaren, ett par minuter för att betala och sen stå i en p-ficka o vänta flera minuter för att få rätt(?) meny. De glömmer gärna att lägga i sugrör o ketchup i påsen, även om man bett uttryckligen om att få med det.

Och hela tiden detta gloende. SUCK!

Vi har pratat om att beama de anställda där till ett McD i Sthlm city i lunchrusning, men får väl nöja oss med att roas av dem när vi är på besök.

• Soffs

Cavatine

Flyttade nyligen från Karlshamn till Malmö och jag kan inte annat hålla med dig om att Karlshamn har Sveriges sämsta McDonalds. Visserligen var aldrig milkshakemaskinen slut men inget annat fungerar istället. Någon gång!
    Vi tog nästan alltid drive in och körde aldrig därifrån utan att kolla och nästan alltid saknas det något eller så hade min McFeast blivit hamburgare...

Ang. trasiga milkshakemaskiner. När vi satt och kämpade med examensuppsatsen en av de sista dagarna bestämde vi oss för att vi skulle kunna döda för en milkshake. Travade bort till McDonalgs i Triangeln bara för att mötas av beskedet att maskinen är trasig för att någon hällt mjukglassmix i den..

• Suck och suck

"Travade bort till McDonalgs i Triangeln bara för att mötas av beskedet att maskinen är trasig för att någon hällt mjukglassmix i den.." Ha, ha, ha Är det DÄRFÖR de är trasiga!!?

• Hemera

Nej, jag har en son älskar milkshake och vi har ALDRIG varit med om att maskinen varit trasig!

Svar på tråden Har ni OCKSÅ erfarenhet av att milkshakemaskinen alltid är trasig på McDonalds?