Dalmatiner
Har en toppenunderbar dalmatiner tik på 4 månader. Undrar om det finns fler här som upptäckt denna underbara ras?
Kolla gärna mitt galleri "våra djur" för bilder.
Har en toppenunderbar dalmatiner tik på 4 månader. Undrar om det finns fler här som upptäckt denna underbara ras?
Kolla gärna mitt galleri "våra djur" för bilder.
Vi hade dalmatiner när jag var liten, han var helt underbar! Har senare träffat folk med dåliga erfarenheter av rasen, blev helt paff! Enda nackdelen jag märkte med våran var väl de små vita håren på alla svarta byxor... Och så gäller det väl att man har ork att motionera dem ordentligt så klart. Skulle kunna tänka mig att skaffa en i framtiden.
Kikade i ditt galleri, hon är ju såå söt! Och lilla råttan!
Ja men visst är det underbara hundar.
Att hon fäller är en underdrift, måste dammsuga hela lägenheten varje dag. Vi har en vinröd plyschsomffa.... behöver jag säga hur den ser ut..
Nu har hon äntligen börjat fälla sina sylvassa valptänder, det ska bli skönt.
Enligt uppfödaren så var inte dalmatinern så jätte aktiv. Men å andra sidan så hade vi en polarhund tidigare och inget kan väl vara mer aktivt en dem.
Däremot har jag hört att dem kan vara svåra att lära att vara ensamma hemma, vad har du för erfarenheter av det?
åhh vilken sötnos du har..
själv har jag en kille på 2½ år som precis börjat lugna ner sig lite, innan var han världens dampigaste men nu är han super-mysig!
Den vi hade kunde vara ensam några timmar utan problem. Såg jätteledsen ut när vi gick hemifrån och blev tokig av lycka när vi kom tillbaka! Men han höll inte på och ylade eller rev huset eller nåt, verkade som om han gick och lade sig när vi var borta. Mina föräldrar jobbade på olika tider så det var inte så ofta han var ensam hemma.
Jag har också haft en dalmatiner. Det var inga problem att lämna henne själv. Hon gick och la sig. Förutom en gång då hon fick för sig att smaka på alla apelsinerna i fruktskålen. Där var små bitmärken i alla när jag kom hem. Snygga bollar, men inget goda, verkade domen bli
Men de blir hellyckliga när man kommer hem. Och då visar de det karaktäristiska leendet, då måste man bara le tillbaka.
Vad avundsjuk jag blir på dig, dalmatinrar är underbara!
Våran tik fäller enorma mängder, hon e gammal! Stjäl allt hon kommer åt! Överaktiv trots stimulering! Piper och ylar och skäller mycket!
Äslkar denna hund ändå som btw är en omplacering men ALDRIG mer en dalmatner!