• min dotter Julia

Papillon el. Tibetansk spaniel

Jag står i valet att välja ras.

Hade innan en blandning med tibbe och papillon. Men såg mer ut som en tibbe,
     Vet att ja tycker Tibbar är väldigt vackra, (men tänker då väldigt mkt på vår gamla hund )
    Men sen tycker min man om Papillon med, och jag tycker dem är ful-söta, ingen sån där -Åhhh så söt! Nej, mer fokus på deras öron hihii

Vi vet att vi vill ha en liten hund/liten ras.

Men så är de så vi sett valp på tibbe som tar 10 tusen för renrasiga.

Sen var vi och tittade på en 4 månaders valp (papillon) och den ville hon ha 10 tusen för med.

Men är 10 tusen för en 4 månaders valp rätt dyrt?! Jag frågade om hon skulle kunna gå ner något i pris, till svar -nej skulle egentligen vilja höja?!

tips o råd?

• Svar på tråden Papillon el. Tibetansk spaniel
  • Carolina 83

Välj en mops istället! Dom e fina dom!!

• Uncia

du får räkna med att valppriserna ligger på det idag! det har tyvärr blivit sån stor efterfrågan på småraser och med små kullar så har det blivit stora höjningar i priset tyvärr.
    jag tycker det är synd då man kan förlora bra valpköpare på det sättet.
    men samtidigit får du en renrasig hund där du vet dess bakgrund, friskintyg och en uppfödare som kan stötta dig och ge dig råd m.m.

en varning att du inte köper första bästa för den är billig! kolla så den är reggad i skk. annars kan risken vara stor att det är en smuggelhund som kan bära med sig sjukdomar!

jag har bla mops och vi har skrämmande priser på 15 000kr idag.

• maskrosen77

tycker helt klart tibbe. Har själv blandning med tibbe. tycker att de är underbara. Lugna och fina och vackra.. Papillon tycker jag är lite bjäbbigare.

• Vannis

Jag har en tibbe och har ingen erfarenhet av papillon.

Jag älskar såklart min tibbetjej och tycker att allt med henne är jättebra, förutom att hon är bjäbbig och tror att hon är såå stor. Mina föräldrar har hennes mamma och min mormor har hennes syster, och de är likadana till sinnet.

Fördelarna med en tibbe är ju helt klart den stora personligheten, att dom har så mycket roligt för sig. Att dom orkar med en hel del är ju också ett +, också att dom är rätt nöjda med att bara få vara med.

Jag vet flera tibbar som precis som min har lite svårt att vara ensamna, och behöver mycket sällskap och bekräftelse för att må bra, så det är ju bra tt tänka på.

Lycka till!
    (För 10 år sen så tog vi 6000 kr för en tibbevalp som var renrasig, men uppfödd i hemmiljö och inte kennel, priserna är höga.)

• FH Mamma

jag ska antagligen köpa en 1 årig pappis inom en snar framtid

• asul

Har ni tittat på Phalene? Den ser ut som en papillon med hängöron. Om det nu är öronen du hakar upp dig på?

• Vanillaz

tuffatassar.blogspot.com/

Gå in på den adressen om ni är intresserade av en blandras med Tibetansk Spaniel. Det är min mammas hundar som har fått valpar!

• min dotter Julia

Priset för en renrasig tibbe ligger på 10.000kr m stamtavla.

var i förrgår och tittade på en annan tik hon va 4 månader 9tusen för henne hon hade litet navelbrock. (självklart stamtavla)

Men fick lite kalla fötter i går och sa att ja vill fundera lite innan ja köper henne, sen blev ja lite dålig under går dagen och orkade inte ringa henne så nu är hon säkert jätte besviken på mig...
    (är besviken på mig själv med)

(problemet är att vi hade en blandras med tibbe o papillon. någon gick i ett kort obevakat överblick in på vår tomt, samtidigt som vi passade en rottweiler in på vår tomt, klippt sönder lillans halsband samt skadat tassen på henne. så hon bröt ena benet i foten. Efter den insidenten blev vår hund ett "nervvrak" och överbevaktande. blev stressad i vår hemmiljö, och blev tillslut aggresiv och högg min man i armen. Då vågade vi inte ha henne kvar då vi hade en 9 månaders bebis hemma,.) Jag är så rädd för att förlora hund igen den sorg de var---  (JAG BEHÖVER INTE NÅGOT PÅHOPP AV NÅGON)

så ja vill gärna "backa-ur" för rädsla för att behöva göra mig av med min älskade familjemedlem.

• min dotter Julia

OBS. vill inte tro eller hoppas att sånt skulle behöva ske (dvs lämna bort hunden) för ingen är allergisk o så.,, menhar man vart tvungen att lämna bort ett djur så kanske man vet den sorg de är. och rädslan sätts in samtidgt som man så gärna vill...

Svar på tråden Papillon el. Tibetansk spaniel