Levaxin och amning??
Jag har fått ta Levaxin under graviditeten pga underfunktion i sköldkörteln. Jag tycker det verkar lite luddigt om man kan fortsätta ta medicinen under amning - någon som vet?
Jag har fått ta Levaxin under graviditeten pga underfunktion i sköldkörteln. Jag tycker det verkar lite luddigt om man kan fortsätta ta medicinen under amning - någon som vet?
Ja det kan du. Så här står det i fass: "Går över i mjölken men påverkar troligen inte barn som ammas. Rådgör med läkare vid mer än tillfälligt bruk."
Jag har ätit levaxin i många år och ammade
Jag har också knaprat levaxin i flera år och ammar, så det kan man göra.
Men du kanske ska höra med läkare först om du ens behöver fortsätta med levaxinet? Det är rätt vanligt att man behöver en högre dos levaxin under graviditeten, och sen drar man ner igen när barnet fötts. Om du inte behövde levaxin alls före graviditeten så kanske du inte behöver det nu heller.
jag äter levaxin och har ammat båda mina barn. Ingen fara alls!!
Jag har ätit Levaxin sedan jag var 19 år (31 idag) och ammat 2st barn. Levaxin är syntetiska hormoner, ett substitiut för dom hormoner din kropp borde producera så det är inget problem alls. Se bara till att du är rätt inställd.
//Helena
Levaxin är ett konstgjort alternativ till ett naturligt hormon som vi har i kroppen, så det är inga "konstigheter" du stoppar i dig utan något helt naturligt. Men det kan vara bra att kolla upp om du fortfarande behöver det.
Tack för råden!