• skåne tjej

amerikansk sida med hus i New England stil

Jag söker efter en sida med amerikanska maffiga hus i New England stil. Hittade en sådan sida för ett tag sen från ett utländskt husföretag eller en arkitekt, men nu hittar jag den inte igen.
    Någon som kan tipsa mig om bra sidor??

• Svar på tråden amerikansk sida med hus i New England stil
  • skåne tjej

Inte riktigt, men tack för tipset ändå ska kika på den sidan!
    På den sidan jag menar var det stora färgbilder, både utvändigt tagna och invändigt tagna. Nästan alla husen låg i nära anslutning till havet eller en sjö.
    Men det finns säkert massor med liknande sidor

• gemelli

Är det inredningen du är ute efter eller själv husen?

En liten Vide i magen enligt ul
  • skåne tjej

Vi har med kikat på karlsonhusen, men de verkar så väldans dyra. Har ni fått några prisuppgifter?
    Jag är ute efter både inredningen och själva huset.
    Amerikanske hus är ju oftast "extrema", om du förstår hur jag menar!? Jag letar bara lite inspiration!
    Hittade detta huset på sidan som carisma95 tipsade mig om.
    Fastande för stenfasaden över ingången. ad tycker ni andra om den?
    Något sådant har jag aldrig sett på sidor från svenska husföretag, jag älskar detaljer och sådant som inte alla andra har!
    www.cadsmith.com/house-plans/traditional/lancaster.htm

• gemelli

Joo karlson hus är "dyra", men man får tänka på vad man får för hus oxå. Karlsonhus är gedigna trähus...

Vi har tittat på Trosjö huset och fått ett pris på ett nyckelfärdigt hus 2,4 miljoner.

Var inne på blocket för ett tag sen och letade efter tomter och då hittade jag konstigt nog amrikanska hus av någon arkitekt. Ska se om jag hittar annonsen.

En liten Vide i magen enligt ul
  • skåne tjej

Det är väldigt sant, att man vanligtvis får vad man betalar för.
    Många stirrar sig blinda på prislappen när de skall bygga hus.
    Ett hus som verkar billigt t.ex smålandsvillan behöver ju inte bli billigt i slutändan...
    Har ett par vänner som byggt med smålandsvillan, och de ångrar sig nu i efterhand. Priset hamnade till slut i jämförelse med vad myresjöhusen kostar!

• skåne tjej

Jisses, vilka hus!!
    Stomrest innebär att bara väggarna är resta och taket ligger på eller? tillkommer sedan allt annat såsom sätta in kök, badrum, lägga golv osv?

Svar på tråden amerikansk sida med hus i New England stil