• LindaV

Klänning till bröllopsgäst?

Jag ska på två bröllop i sommar. På båda är klädseln kavaj. VAR hittar jag en fin och festlig klänning, som kanske t.o.m. går att använda på vanliga fester senare? Vad är det egentligen för stil som "gäller"? Den ska helst inte vara för dyr heller, under 1000 kr. Jag gillar alla möjliga stilar och tror att jag vill ha en kortare somrig modell. Hjälp önskas!

• Svar på tråden Klänning till bröllopsgäst?
  • josse82

Hej! Vid benämningen Kavaj tror jag att man brukar säga valfri elegant klädsel. Tex dräkt eller kort klänning... Sisters, Lindex, H&M, Vila är några butiker som brukar ha trevliga klänningar för inte så stor peng. Hoppas du får det trevligt och att du hittar något fint!

• LindaV

Tack! Där ska jag kolla. Någon mer som vill tipsa? Kanske tips på stil/vad som är lite modernt?

• Anke

jag hittade en jättefin klänning på inwear, den var på rea och hamnade under tusenlappen. jag har 3 bröllop att gå på i år =) plus mitt eget

har tur för inget av bröllopen har samma gäster, så jag kan köra samma klänning
    .?:*¨¨*:?.planerar bröllop, september 2007.?:*¨¨*:?.
  • Thursday

Jag hade jättesvårt att hitta en snygg kavajklänning. När det är bröllop vill jag helst ha lite festligare än bara en sommarklänning, typ lite siden eller blankare tyg. Nu vet jag inte var du bor, men InWear hade en snygg rosa som jag sett på rean, och på NK i Göteborg fanns det snygga på Cocktail och den butiken som ligger mittemot Cocktail.

• Anke
    Thursday skrev 2007-06-24 11:40:20 följande:
    Jag hade jättesvårt att hitta en snygg kavajklänning. När det är bröllop vill jag helst ha lite festligare än bara en sommarklänning, typ lite siden eller blankare tyg. Nu vet jag inte var du bor, men InWear hade en snygg rosa som jag sett på rean, och på NK i Göteborg fanns det snygga på Cocktail och den butiken som ligger mittemot Cocktail.
    jag köpte en rosa på inwear-rean, det var i siden. jättefin =)
  • LindaV

Tack! Vilken tur, jag bor ju också i Göteborg och har alltså nära till de affärerna. Hoppas att de har några kvar på Inwear då! Rosa och i siden låter fint...
    Frågan är vilka skor man ska ha till? Lite klack antar jag är snyggt, men modell? Vad ska ni ha?

• Clever LG

Vila har många fina festliga klänningar. Jag ska vara tärna på ett bröllop och har köpt min tärnklänning där.

• Anke
    LindaV skrev 2007-06-24 14:16:28 följande:
    Tack! Vilken tur, jag bor ju också i Göteborg och har alltså nära till de affärerna. Hoppas att de har några kvar på Inwear då! Rosa och i siden låter fint...Frågan är vilka skor man ska ha till? Lite klack antar jag är snyggt, men modell? Vad ska ni ha?
    det var beigt i klänningen också (den jag köpte) så jag hade beiga högklackade.
Svar på tråden Klänning till bröllopsgäst?