• Lille Mammsen

Hur är Peugeot 307 SW ?????

Vi funderar på denna modell & årsmodell typ 2002-2003 men känner ingen med erfarenhet av denna! Önskar info om vad man skall kolla mm typ ev bil-sjukdomar!? All info är av intresse. MVH: ev blivande Peugeot 307 SW ägare?!

• Svar på tråden Hur är Peugeot 307 SW ?????
  • majsan801

Vi har precis köpt en 307 kombi 2005. Den går kanonbra, är super skön att åka i, mycket prisvärda bilar. Hörde mig även för med flera som har haft 307 SW innan jag köpte min och de sa bara positiva saker. Årets bil 2003 dessutom.

Lycka till

• lia76

Jag håller med första inlägget
    Våran är en 03:a
    Dock ingen SW, men en Peugeot 307.
    VI hade funderat på SW då det är så himla snyggt med soltaket.
    Men den hade vi inte råd med, så det blev en utan 

Kram Lia, stolt mamma den 23/9-2006 till en liten Stella
  • Sofne

Vi funderar också på en sån, fast en ny så man kan koppla ur airbagen på passagerarsidan och ha en bilbarnstol där.

Hjälper till att puffa tråden lite...

Wilma 060116 och Pyret BF 070918
  • majsan801

2005:orna kopplar man själv ur airbagen på passagerarsidan för att kunna ha en bilbarnstol där. Väldigt smidigt med nyckel bara.

• Lille Mammsen
    majsan801 skrev 2007-06-25 16:31:51 följande:
    2005:orna kopplar man själv ur airbagen på passagerarsidan för att kunna ha en bilbarnstol där. Väldigt smidigt med nyckel bara.
    Vet du hur man gör med 2003 årsmodell då ang. nyckeln/urkoppling?
  • majsan801

Har en kompis har precis köpt en 03:a och det är samma princip där. Man tar nyckeln när motorn är avstängd och vrider om den själv så stänger man av eller sätter igång airbagen på passagerarsidan. Så det ska inte vara några problem.

• Lille Mammsen

Blir mer & mer sugen nu då vi behöver en 6/7-sittsig bil...men jag vill ej ha för stor modell typ Galaxy mfl

• Lille Mammsen
    majsan801 skrev 2007-06-25 20:01:01 följande:
    Har en kompis har precis köpt en 03:a och det är samma princip där. Man tar nyckeln när motorn är avstängd och vrider om den själv så stänger man av eller sätter igång airbagen på passagerarsidan. Så det ska inte vara några problem.
    får man fråga vad dom gav,färg,antal platser,mil,motor.....nyfiken & kan va bra att veta .
  • Skarpa

Vi har en 307:a från 2001, dock ej SW. Mycket skön att köra, och har inte haft några större problem med den. Det enda felet vi haft, och som sägs vara ett typiskt Peugeot-problem har varit med lamphållarna till blinkersarna fram. Det kom in fukt som gjorde att de inte fungerade ordentligt. Vi hade tur, och behövde bara byta lamphållarna (typ en femtilapp styck) men har man otur, kan man få byta hela insatsen, vilket skulle gå på över tusenlappen.

Lätt att koppla ur airbagen också, sker med nyckel.

Beräknad kläckning: 16 juli
  • majsan801

De gav 90 000kr för en röd 5 dörrars -03, 5 platser, ej kombi, ca 8000mil tror jag, 110hk,

Har en annan kompis som ska kolla på en 307:a -03 imorogn för 83 300kr, silver, 5dörrar, 5 platser, ej kombi, ca 6000mil, 110hk.

Vi gav 115000kr för en -05 kombi, 2200mil. Men vi har förstått att det var nog ett ganska bra pris. Vi köpte privat, de andra två hos bilfirmor blir ju ofta lite dyrare då.

• Sofne

Vi beställde en ny Peugeot 307 SW igår, får den levererad om två veckor. Det vi funderar på är om vi ska ta tilläggsförsäkringen eller inte. Kostar runt 20 000 på fem år om man räknar ihop månadskostnaden. Har ni haft mycket problem med era Peugeoter? det är ju liksom det det handlar om... Om vi inte har några problem med den så är det en DYR försäkring!

Wilma 060116 och Pyret BF 070918
  • majsan801

Vi har inte haft något problem men vi har ju bara haft vår en knapp månad. Våra vänner med. Har ni beställt en ny så gäller ju nybilsgarantin 2år också. Det enda som vi behöver fixa på våran är farthållaren som är lite glapp men det går som sagt var på nybilsgarantin. Jag tycker ofta att extra försäkringar är onödiga och dyra det är ju ett sätt för försäkringsbolagen att tjäna mer pengar. Men för vissa är det ju nödvändigt, jag kan tycka att då kanske man lika bra kan spara 20 000kr själv och investera på ett bra sätt, som man har till reparationer om det skulle gå fel de 3 åren efter nybilsgarantin. Men sånt måste man ju känns själv.

• Norrland77

Jag har en nyare och tycker den drar på tok för mkt bensin för att vara en så pass liten bil. Jag kör landsväg med mig och 1-åringen i och den drar aldrig under 0.83 med AC på.

Har 2 liters.

Ingår det extra stolar i de äldre? Toyota har ju sina nerfällda i golvet, bra idé tycker jag, dock kostar den ju lite mer. (Corolla Verso)

• Carro W

Jag har en Peugeot 307 SW -05 (precis innan de släppte den nya modellen). Jag trivs jättebra med bilen men tycker inte att det är en långfärdsbil. Så bekväm är den inte direkt...

Farthållaren har vi också haft problem med men det fixade de gratis.

Soltaket är väl trevligt men vi "nyttjar" väl inte det så mycket.

Vi tog den lite starkare motorn, komme rint eriktigt ihåg, det var nåt sportpaket man köpte till

Den late förtar sig hellre än går två gånger
Svar på tråden Hur är Peugeot 307 SW ?????