• Pluttesnuttan

Tips på gästgiveri eller festlokal i skåne där man kan ha bröllopsfest? Gärna billiga alternativ med mysfaktor =)

Vi har en budget på 30000 när det gäller festen. Vill ha mkt hjälp =) Stället ska ligga i skåne och ska gärna ha en mysig kyrka en bit därifrån =)

• Svar på tråden Tips på gästgiveri eller festlokal i skåne där man kan ha bröllopsfest? Gärna billiga alternativ med mysfaktor =)
  • SilentStar

Kolla in Dalby Gästis...www.dalbygastis.com/

Precis mittemot ligger Dalby kyrka..Nordens äldsta stenkyrka..www.wadbring.com/historia/undersidor/dalby.htm

Väldigt mysigt :) Bor själv i Dalby så jag vet :P

Pluttesnuttan skrev 2007-06-24 15:05:40 följande:
    Vi har en budget på 30000 när det gäller festen. Vill ha mkt hjälp =) Stället ska ligga i skåne och ska gärna ha en mysig kyrka en bit därifrån =)
  • ressiwresseB

varför puffar var sjunde minut? Ge folk en chans att titta, fundera och svara.

• vitvarghona

Varför inte ha brölloppet på stranden?
    Helgrillad gris,lamm.
    Små mysiga eldar.....

• Carro W

Tåssjö kyrka.
    Där finns lägerskola och församlingshem man kan sova i och ha fest i, typ 100 m därifrån. Men då får man fixa mat själv.

Den late förtar sig hellre än går två gånger
  • Pluttesnuttan

Fixa mat själv.. uch det vet jag inte om vi fixar.... nä, jag vill nog ha typ en gästgivaregård eller så.... möjligtvis går catering oxå bra.. men allt känns så hopplöst.. hittar inget fint ställe =(

• Jessica24
    Boklundens Restaurang
    ♥ Victor 14/3-2006 ♥ +
  • Carro W

Aaaah jag läste fel. Budget 30 000 för festen... Tänkte att det nog skulle bli svårt att få en fest på gästis om hela budgeten var 30 000. Ja då så... *funderar lite till*

Den late förtar sig hellre än går två gånger
  • vitvarghona

OK...

Kanske Svanehols slott

Eller Skivarps Gästgivaregård (kyrkan ligger ju mitt i mot)

Svar på tråden Tips på gästgiveri eller festlokal i skåne där man kan ha bröllopsfest? Gärna billiga alternativ med mysfaktor =)