• Sofis

Lövbiff

Ge mig era smaskiga lövbiffs-recept

Tack!!
    Om du håller hammaren med båda händerna kan du inte slå dig på fingrarna!
  • Svar på tråden Lövbiff
  • Carro W

Jag brukar hacka schalottenlök och vitlök och blanda med någon sorts ost. Salta peppra.
    Banka ut biffen lite lätt, salta peppra och lägg på en klick ostblandning.
    Rulla/vik ihop, fäst med tandpetare och stek hastigt runt om i smör.

Den late förtar sig hellre än går två gånger
  • Anbe

Stekt lövbiff med salt o vitpeppar
    Servera med potatis o bearnesås...MUMS!!!!

• Kallemero79

gör en gryta med strimlad lövbiff, lite grönsaker, grön currypasta å grädde/creme fraiche, ris å sallad till. gärna även jordnötter, skivad banan, mandarinklyftor

• Kallemero79

...eller strimlad lövbiff med grädde, rönnbärsgelé å enbär...kokt pressad potatis å kokt broccolli till...

• Mar1lyn

salta o vitpeppra lövbiffarna, lägg på en klick Creme Bonjour Tacoost, rulla ihop. Använd ev. tandpetare för att hålla ihop dem. Stek dem och när de nästan är klara, häller du i grädde +vitpeppar o kanske lite tacoost om det finns kvar.

Till kan man ha strips eller kroketter eller potatismos (så himla gott med grädden till!!) och sen massor med röd paprika till! MUMS!!

• Hallonröd

Strimlad lövbiff med lök, röd paprika, fransk senap, creme fraiche..serveras med potatiskroketter eller nån pasta....

// Hallon är inte bara gott utan nyttigt också...
  • Morbror Balo

Banka ut biffarna lite.
    Lägg på en skiva rökt skinka, hackad purjo och nån smakrik ost (krämig ost funkar likabra)
    Vik över, fixera ihop med tandpetare och stek paketen

• sofsan

Jag brukar strimla lövbiff steka det med färska champinjoner hälla över keldas gräddsås servera det med ris o diverse grönsaker...mumma!!!

*Mamma till världens goaste kille*
  • ttiinnaa

lite hackad rödlök och dionsenap på ena sidan och vik över.stek med lite salt och peppar.

Svar på tråden Lövbiff