-
Ge mig era smaskiga lövbiffs-recept
Tack!! 
-
Svar på tråden Lövbiff
-
Jag brukar hacka schalottenlök och vitlök och blanda med någon sorts ost. Salta peppra.
Banka ut biffen lite lätt, salta peppra och lägg på en klick ostblandning.
Rulla/vik ihop, fäst med tandpetare och stek hastigt runt om i smör.
-
Stekt lövbiff med salt o vitpeppar
Servera med potatis o bearnesås...MUMS!!!! -
gör en gryta med strimlad lövbiff, lite grönsaker, grön currypasta å grädde/creme fraiche, ris å sallad till. gärna även jordnötter, skivad banan, mandarinklyftor
-
...eller strimlad lövbiff med grädde, rönnbärsgelé å enbär...kokt pressad potatis å kokt broccolli till...
-
salta o vitpeppra lövbiffarna, lägg på en klick Creme Bonjour Tacoost, rulla ihop. Använd ev. tandpetare för att hålla ihop dem. Stek dem och när de nästan är klara, häller du i grädde +vitpeppar o kanske lite tacoost om det finns kvar.
Till kan man ha strips eller kroketter eller potatismos (så himla gott med grädden till!!) och sen massor med röd paprika till! MUMS!! -
Strimlad lövbiff med lök, röd paprika, fransk senap, creme fraiche..serveras med potatiskroketter eller nån pasta....

-
Banka ut biffarna lite.
Lägg på en skiva rökt skinka, hackad purjo och nån smakrik ost (krämig ost funkar likabra)
Vik över, fixera ihop med tandpetare och stek paketen -
Jag brukar strimla lövbiff steka det med färska champinjoner hälla över keldas gräddsås servera det med ris o diverse grönsaker...mumma!!!
-
lite hackad rödlök och dionsenap på ena sidan och vik över.stek med lite salt och peppar.