• Anonym (Kvinna)

Risk för Hiv/Aids av anal sex?

hej!
    Jag och pojkvännen tycker om att ha analsex..
    men undrar om det är stor risk att man får sjukdomar av det.

Hört att många gaykillar får aids, och då tänker jag att det kan komma av att dom hat analsex..

jätte tacksam för svar

Någon mer som gillar analsex, eller e jag udda?

• Svar på tråden Risk för Hiv/Aids av anal sex?
  • mammatillvictor

Japp, det är stor risk att få det analt eftersom slemhinnorna är känsligare där än i slidan om personen ifråga bär på viruset alltså.

• Anonym

Men om ingen av er har ngn sjukdom från början, så blir ni inte sjuka av att ni har analsex tillsammans!

Och hiv/aids, klamydia osv smittar ju genom vaginalt sex också!

• Anonym (Kvinna)

nej, jag inte kollat
    bode göra de kanske..
    läskigt

• Anonym

På din fråga låter det som om du tror att man kan få sjukdomar av analsex. På den frågan är svaret NEJ! Man blir inte sjuk av analsex!

Däremot kan en sjukdom som du eller din kille redan har föras över via analsex.

Att gaykillar fått hiv beror inte på att de haft analsex utan på att de haft analsex med en smittad partner!

• Fluffguf
    Anonym skrev 2007-06-24 18:16:09 följande:
    På din fråga låter det som om du tror att man kan få sjukdomar av analsex. På den frågan är svaret NEJ! Man blir inte sjuk av analsex!Däremot kan en sjukdom som du eller din kille redan har föras över via analsex.Att gaykillar fått hiv beror inte på att de haft analsex utan på att de haft analsex med en smittad partner!
    Precis! Självklart smittar inte HIV vid analsex om ingen av er bär på viruset, däremot är det större risk att bli smittad vid analsex än vid vanligt sex!
    FUM är det nya BIM! Kolla in www.familjeliv.se/Forum-1-5/m22043160.html!
  • Banana82

har någon av er haft oskyddat sex förut finns såklart risken att ni kan ha en könsjukdom och de smittar ju, så ett tips är att innan man börjar köra utan kondom med sin partner så bör båda göra test för könssjukdomar

Inside me, there's a thin woman trying to get out... But I can usuaully shut the bitch up with chocolate!
  • elinvd
    Anonym (Kvinna) skrev 2007-06-24 18:15:48 följande:
    nej, jag inte kollatbode göra de kanske..läskigt
    ja det borde du nog om du är så pass osäker.
    Don't let other people determine your future
Svar på tråden Risk för Hiv/Aids av anal sex?