• Smultronet12

Heltid, hur många timmar?

Hur många är det en heltid beräknas på, är det 160h/månad, eller är jag fel ute?

• Svar på tråden Heltid, hur många timmar?
  • pattisza

40 tim/vecka, men som tidigare påpekats så kan det variera. Inom handels är det 37,5 tror jag.

• Smultronet12

Idag jobbar jag som handläggare och försöker räkna ut vad min timlön ligger på. (har månadslön) för jag ska jämnföra den men ett jobb som jag evntuellt ska ta, men där är det timlön...

• Maja 79

Antal timmar är lite olika inom olika förbund..
    Antal arb timmar/ år varierar från år till år.. (Beroende på hur röda dagar faller in)
    Men om du jobbar mån-fre så bör du ha 40tim/v.. Jag tror att årets arbetstimmar är 1968 timmar för 40 timmars..

Man blir faan inte lyckligt utav att vara olycklig..
  • Smultronet12

Hallå där pumkin.. Går allt bra på jobbet??

Jobbet är mitt, men inte så välbetalt, ska löneförhandla på torsdag...

• Pumpkin
    Pumpkin skrev 2007-06-24 21:00:20 följande:
    167h/månad är nog vanligast enligt mina erfarenheter
    I snitt alltså.
  • antefa

sverige 40h/vecka danmark 37h/vecka

• Maja 79
    antefa skrev 2007-06-24 21:10:47 följande:
    sverige 40h/vecka danmark 37h/vecka
    Näe, jag har 38,25 och det är heltid!
  • antefa

Jag sa inte att så är alltid fallet, i snitt räknas dessa timmar som heltid i Sverige och 37h i Danmark. Förvanskliga ej mina ord,sa ej att 38.5 h inte är heltid i Sverige. Självklart finns det vissa som jobbar mer och mindre....... säger liksom sig självt..

• Maja 79
    antefa skrev 2007-06-24 21:22:12 följande:
    Jag sa inte att så är alltid fallet, i snitt räknas dessa timmar som heltid i Sverige och 37h i Danmark. Förvanskliga ej mina ord,sa ej att 38.5 h inte är heltid i Sverige. Självklart finns det vissa som jobbar mer och mindre....... säger liksom sig självt..
    Oj, så surt det blev.. Men som jag skrev tidigare så beror det på vilket avtal man tillhör..
  • Pumpkin
    Rhu skrev 2007-06-24 21:13:49 följande:
    Näe, jag har 38,25 och det är heltid!
    Då har du (som många andra, bl a jag) arbetstidsförkortning på din arbetsplats
  • Maja 79
    Pumpkin skrev 2007-06-24 21:35:27 följande:
    Då har du (som många andra, bl a jag) arbetstidsförkortning på din arbetsplats
    Tja.. Även kallat 7 dagarsschema.. Hade hellre jobbat 40 timmars schema och varit ledig alla helger och röda dagar, men vad gör man när man trivs på jobbet..
  • Pumpkin
    Rhu skrev 2007-06-24 21:38:10 följande:
    Tja.. Även kallat 7 dagarsschema.. Hade hellre jobbat 40 timmars schema och varit ledig alla helger och röda dagar, men vad gör man när man trivs på jobbet..
    Ah, då var jag ute och cyklade då På min arbetsplats har vi 5 dagars vecka och arbetstidsförkortning som sagt
  • Lillagumsi

Inom vården är det oftast 37/vecka= 148/ månad på en heltid...

Svar på tråden Heltid, hur många timmar?