• lottsan

Vad måste man göra då man åker till London?

Jag och min man ska åka till London den 6-10 juli. Har aldrig själv varit där! Kan du ge något tips på vad man absolut måste göra där! Typ, sevärdheter (de vanligaste vet vi ju nog) restauranger, butiker och sånt! Tacksam för svar!

• Svar på tråden Vad måste man göra då man åker till London?
  • zazla

Camden Market! On oändlig marknad med amssor av roliga saker

• Skarpa

Tycker att det är underbart att ha picknick i St. James park om det är fint väder. Inte mycket action, men riktigt härligt Annars har vi nog mest bara hunnit med de vanligaste turistattraktionerna. Ett tips är väl att vara ute tidigt på morgonen till de mer populära, typ Mme Tussaud's, för det blir mycket folk sen!

Beräknad kläckning: 16 juli
  • ptoa

Äta ostron med champagne på Harrods, på Oyster bar

• lottsan
    ptoa skrev 2007-06-24 19:57:49 följande:
    Äta ostron med champagne på Harrods, på Oyster bar
    skulle säkert vara kul, men jag är gravid..
  • Thursday

Mme Tussaud's är tokigt dyrt, jag har alltid valt bort det... de roligaste guidade turerna som jag varit på har varit i Towern och Hampton Court Palace (utanför London). Annars missar jag inte gärna Harrod's, fantastiskt roligt att gå omkring där.

Gillar ni sushi så finns sushi-kedjan Yo Sushi som är ett kaiten-ställe, d.v.s att sushin åker på ett långt rullband och så plockar man det man vill ha.

• Dino78

The London Dungeon! Hellre det än Madame Tussauds som var lite av en besvikelse - även om det självklart är sevärt!
    Det räcker att se Towern utifrn, dyrt som attan att gå in och inte mycket man får se.
    En annan rolig sevärdhet är HMS Belfast, riktigt intressant att se!

Är det fint väder så kan jag även rekommendera att GÅ istället för att åka buss och tunnelbana, man ser så mycket man missar annars och är man inte "rädd" för att gå så  hinner man mycket ändå.

Alla gånger jag varit där har vi bott i Bayswater och gått överallt. Tar några timmar till t Pauls och Tower Bridge och det där men man ser mycket kul på vägen dit!

DIF i själ och hjärta
  • Icka73

Camden Town (Market)! Som någon ovanför skrev. Sen så tycker jag att ni ska gå på någon musikal. Kan rekomendera We will rock you!!! Bara såååå bra!!!

Sen Oxford street där kan du hitta bra affärer!!

Ha det så kul!!

• Dino78
    lottsan skrev 2007-06-24 19:58:28 följande:
    skulle säkert vara kul, men jag är gravid..
    Disney Store så kan du köpa massa grejer Finns massa babybutiker med såklart.
    DIF i själ och hjärta
Svar på tråden Vad måste man göra då man åker till London?