korfu
Besällde sista minuten resa idag till Gouvia på ön korfu (Corfu).Vi reser på onsdag!!
Någon som varit där????
Kul och iså fall höra hur ni upplevde det och hur det är där?
Något man bara inte får missa att göra eller så?
Besällde sista minuten resa idag till Gouvia på ön korfu (Corfu).Vi reser på onsdag!!
Någon som varit där????
Kul och iså fall höra hur ni upplevde det och hur det är där?
Något man bara inte får missa att göra eller så?
jätte vacker och grön ö! Tyvärr mycket mygg och steniga stränder! Men annars är ön otroligt vacker och grön framför allt om man jämför med andra öar i grekland....(nära till albanien)
jag var där för två år sen. helt underbar ö tyckte jag! vi var då ett tjej gäng som åkte så även om vi hade mycket planer så spendera vi mest tiden på stranden. men vi hann med en båtutflykt och de kan jag verkligen rekomendera. helt underbart att simma i grotor o höra historiska berättelser sen stannade på vi en strand som kallades paradisbeach om jag inte minns fel. o när ni är där prova den grekiska maten. helt underbar, speciellt friterad fetaost tror jag de var. de fanns som förrätt, kan tyvärr inte minnas vad de hete men de var väldigt gott, var vår reseledare som rekomenderade den. hoppas ni får en bra semester!
mygg!!hmm....inge kul får köpa en jädrans massa medel antar jag..anars låter det ju okej
Någon mer??
Jag var där på examensresa med min gymnasieklass för 5 år sen. Vi åkte visserligen i början av juni, så säsongen hade nog inte kommit igång ordentligt men det var ändå lagom mycket folk.
Som ovanstående talare sagt så var ständerna ganska steniga, men det fanns även andra. Vi hyrde vespor och körde runt ön och hittade massor med mysiga sandständer och klippvikar att bada kring.
Något som jag inte kan rekommendera är Korfu stad. Trist ställe och dålig shopping
Hoppas du får en bra resa!
Var på Korfu i aug -02 och det var helt OK om än inte en ö jag längtar tillbaka till när det gäller grekiska öar. Vi bodde i Kassiopi och gjorde utfärder med vespan varje dag mot nya stränder. Till skillnad från andra här ovan så tycker jag stenstränderna är en fördel; jag hatar att ha hela packningen och rummet full av sand. Vi var också i Korfu stad en dag och det var en ovanlig stad för att vara grekisk. Där märks det tydligt av italienska influenser. Vi vandrade runt i den stora fästningen, klart häftigt.
Jag minns inte så här på rak arm namnen på de stränder vi besökte men kan återkomma om det.