• Anonym (kliande)

HJÄLP - Svamp och ammar

Är i desperat behov av hjälp av nån som vet om man kan anv Pevaryl mot svamp när man ammar. Har provat Canesten men det hjälper bara så där. Har hört att Pevaryl ska vara bättre men kan man använda det när man ammar???? Tacksam för svar.

• Svar på tråden HJÄLP - Svamp och ammar
  • Cantina

Är själv mitt uppe i en behandling men jag är gravid.

Det står följande på bipacksedeln:
    "Amning. Okänt om Pevaryl går över i modersmjölk. Rådgör därför med läkare före regelbunden användning under amning"

Tror att man kan göra det vid ett tillfälle, men inte regelbundet. Det har ju ingen "ogynnsam effekt" på fostret vid graviditet så det borde inte göra så mycket att använda den EN gång.
    Men ring och fråga annars.

• Cantina

Håller förreseten med om att Pervaryl är MYCKET bättre än Cantesten!

• Anonym

Det är okänt om Pevaryl går över i modersmjölken.Rådgör alltid med läkare före regelbunden användning under amning.
    Skrivet innantill från min förpackning.

• Anonym (kliande)

Har försökt få ett svar på sjukvårdsrådgivningen, på hälsocentralen och apoteket men alla säger olika. Är lite förvirrad och vet inte vem man ska tro. Vill ju inte ge lillpojken nåt som inte är bra för honom. Men samtidigt vill jag inte gå omkring och KLIA hela tiden. Därför tänkte jag om nån har erfarenhet av det och använt Pevaryl under amning.

• Cantina

Hur länge har du haft svampinfektionen?
    Om du behandlat dig med Cantesten i en vecka eller så är det ju ändå dags att söka läkare för att få bättre medicin, och då får du ju där råd om precis hur du ska göra.

• Anonym (kliande)

Började i torsdags så jag har ju några dagar kvar. Så det kanske finns en chans att det försvinner.

• Cantina

Hoppas på det!
    Annars tycker jag att du snart ska ringa och höra vad du ska göra. Svampinfektion är verkligen inte roligt!!

• Cantina

Vad lustigt egentligen - min svampinfektion kände jag av i fredags morse, så vi verkar vara lite synkade

• Anonym (kliande)

Nej det är inte ett dugg roligt. Ja ett lustigt sammanträffande

Svar på tråden HJÄLP - Svamp och ammar