• Panodil

Kan man ta Mollipect när man är gravid?

Och i så fall hur mycket kan man ta??

• Svar på tråden Kan man ta Mollipect när man är gravid?
  • snappi81

jag fick det utskrivet när jag hade hosta för några månader sen, och det va ingen fara för bebisen alls.. tror jag åt 15ml 2ggr/dag!

• LindaHirvonen

Hej..
    Mollipect (eller hur det nu stavas) är ingen fara alls att ta när man är gravid. Så sa iaf min BM då min dotter fick hemsk hosta.

Kram

• 4 Före 30

Man kan tom ta Cocillana!!

• zoie

har fått både cocillana och mollipect utskriven och tagit under grav. ska vara lungt enligt min läkare

• zazla

Men hjälp snälla du, ring sjukvårdsupplysningen om du undrar om mediciner under graviditet. FL är ingen säker källa...

• 4 Före 30
    zazla skrev 2007-06-24 22:16:07 följande:
    Men hjälp snälla du, ring sjukvårdsupplysningen om du undrar om mediciner under graviditet. FL är ingen säker källa...
    Fass.se funkar rätt bra, det är där jag hämtar min egen information...
  • zazla

Väntar fjärde skrev 2007-06-24 22:18:32 följande:

Fass.se funkar rätt bra, det är där jag hämtar min egen information...
    Ja det är också en säker källa om det står tydligt att det är ok (som i detta fallet). Men i många fall så står det att man ska rådgöra med läkare och då tycker jag att man ska göra det och inte bara lita på att folk på FL säger rätt. För jag tror tyvärr att folk litar lite väl mycket på svaren de får i trådarna här
  • Panodil

Tack för era svar!

Jag var inne och läste på fass.se innan jag ställde frågan här.
    Det som jag var störst behov av att veta var hur mycket man kunde ta.

Men nu vet jag det!

• Lejanna

Men Mollipect är väl receptbelagt och då borde du ju ha frågat läkaren som skrev ut?

Svar på tråden Kan man ta Mollipect när man är gravid?