• Anonym

jag och min pappa - jag hatar dig verkligen

JAG HATAR DIG VERKLIGEN

Ja, jag hatar verkligen dig, pappa. Du är ett svin. Inget mer än det.

Jag försöker hela tiden att få en bättre kontakt med dig. Men det går ALDRIG. Vet du hur mycket jag försökt? Vet du hur dåligt jag mår pga dig?

Nej, hur skulle du kunna veta det. Men du sårar mig hela tiden och jag vill bara skrika att jag hatar dig medans jag samtidigt älskar dig och vill ha din kontakt. Vill kunna prata normalt med dig för en gångs skull. Men det går inte, för du är inte normal. Du beter dig som du är bättre än alla andra och det sårar mig att inte du och Thomas kan komma bättre överens. Thomas är ju beredd att ge det en chans om bara du gör det.

Förstår du inte hur kasst jag mår? Vad vill du egentligen? Vill du förstöra mig totalt, få mig till botten?

Vem fanns där för mig under tiden jag blev mobbad i skolan. Inte du och inte mamma. Nä, för det var ingen. Jag fick gå igenom det helt själv. Den enda som verkligen förstod hur svårt jag hade det var en vikarie vi hade i skolan medans min mentor var pappaledig. Han förstog att jag mådde skit av all jävla mobbning. Alla kallade mig för lebb, hora, bredlast och vad nu dom kallade mig. Vet du hur djupt det sårade mig att du inte fanns där för mig?

Du har aldrig funnits där för mig. För det hatar jag dig för. Jag hatar att du stängde in mig och jag hatar att du hotade mig. Jag gjorde en polisanmällan mot dig för ett år sedan, tyvärr lade Uddevalla ner det för det inte fanns bevis att du verkligen hade hotat mig. Men jag tolkade det som ett hot när du sa "Jag sparkar in dörren om ni inte öppnar" och att du hade polisens rätt. När jag frågade polisen om du hade rätt till det sa dom Nej.

Jag är livrädd för att träffa dig. Jag är rädd att du ska slå mig, stänga in mig. Jag är rädd för allt. Jag vågar bara prata med dig via telefon och msn. Jag vill att du ska bara får träffa mig med en polis närvarande. För jag är så jävla rädd för dig. Du har skrämt mig. Du har gett mig psykiska men. När jag var liten och duschade hos dig, kom du in när du skulle kissa och varje gång råkade du släcka, jag vet att det inte var meningen. Men för det är jag livrädd för märka toaletter. Ljuset på våran toalett gick för ett tag sedan och jag vågade inte gå på toa förräns vi hade vart och handlat och då hade jag väntat i flera timmar. Det är ditt fel anser jag.

JAG HATAR DIG! Jag vill få bort ditt fula efternamn. Jag kommer inte våga låta dig vara i närheten av mitt barn. För jag vill inte att du ska sabba h*ns liv som du gjort med mitt. Jag önskar att du vore död.

--

Ett urdrag av breven jag skriver till min pappa för att hantera vad ha gjort mot mig. Det är värre saker än såhär. Behöver bara få allting ur mig, men idag mådde jag bara ännu kassare.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-06-28 21:35:34:
    Nu har jag berättat för min pappa vad jag verkligen tycker och tänket om honom. Det jag fick tillbaka var att jag var "hjärnbefriad" men det skrattade jag bara åt. Gud vad skönt det känns att få ur honom ur mitt liv. Det är det värt för mitt barns skull!
  • Svar på tråden jag och min pappa - jag hatar dig verkligen
  • Anonym

34 som läst, ingen som kommenterat

• lillrottis

Kramar om... Kan inte säga att ja vet hur du känner, men till en viss del kan ja de.. När de handlar om ens föreldrar som bara skiter i än...
    '
    Ja lovar dig att, en dag kommer du segra och vara en otroligt stark tjej som vunnit över de hemska som har hänt dig. Du och ingen annan kommer gå med flaggan itopp och din Pappa kommer gå med svansen mellan benen, när han ser vilken otroligt fin tjej du har blivit. De kommer ta tid, men de kommer ja lovar dig...

• Anonym
    lillrottis skrev 2007-06-24 22:52:34 följande:
    Kramar om... Kan inte säga att ja vet hur du känner, men till en viss del kan ja de.. När de handlar om ens föreldrar som bara skiter i än...'Ja lovar dig att, en dag kommer du segra och vara en otroligt stark tjej som vunnit över de hemska som har hänt dig. Du och ingen annan kommer gå med flaggan itopp och din Pappa kommer gå med svansen mellan benen, när han ser vilken otroligt fin tjej du har blivit. De kommer ta tid, men de kommer ja lovar dig...
    Han har ju inte brytt sig om mig sedan jag var 2 år gammal, så jag tror inte han kommer göra det sedan heller. Jag önskar verkligen av hela mitt hjärta att han dig. Men ändå vill jag ha han kvar i mitt liv. Men jag är så rädd för honom. En gång sket jag i att ringa under 4 veckor och han ringde inte en endaste gång.
  • Dino78

Tja, jag vet ju inte ritkigt vad jag ska säga...
    Låter jju inte alls roligt om man säger så
    Ska du skicka det här brevet till din pappa? Sitter han inne eller något (låter som han borde göra det?).

Är nog bra för dig att få ur dig lite iaf, även om det "bara" är i ett brev. Även om det inte ens kommer skcikas så tror jag att det är nyttigt att skriva av sig ibland.

*kram*

DIF i själ och hjärta
  • Lolilla

Fast som jag förstår det så "låste" han väl in dig efter du varit på rymmen. Jag ser även en orolig förälder som kanske inte tror att deras dotter klarar av situationen hon nu är i. Om de inte brydde sig skulle du ju kunna ha fortsatt vara på rymmen?

• Anonym (Stackare)

Vilken otroligt otrevlig människa han verkar vara din pappa.
    Tänker på dig och hoppas breven hjälper dig när du berarbetar din ilska mot honom.

• lillrottis
    Anonym skrev 2007-06-24 22:54:20 följande:
    Han har ju inte brytt sig om mig sedan jag var 2 år gammal, så jag tror inte han kommer göra det sedan heller. Jag önskar verkligen av hela mitt hjärta att han dig. Men ändå vill jag ha han kvar i mitt liv. Men jag är så rädd för honom. En gång sket jag i att ringa under 4 veckor och han ringde inte en endaste gång.
    Nä han kanske inte kommer att bry sig resten av livet, Men den dagen du lyckas besegra allt ont han gjort dig och han ser att vad han gör eller säger så rör de inte dig, att du inte bryr dig om de. Så kommer han att skämmas att han gjorde så mot sin egen dotter.

Jag pratar bara av egen erfarenhet. Min "pappa" ja han som är min biologiska pappa så att säga har aldrig brytt sig om mig, han har aldrig velat ha mig. Även när man hade gjort ett faderskapstest så gick han upp till rättegång för han ville ha bevisat att han inte är min pappa, men alla visste ju att han var de. När ja var 10 år, ringde ja honom  för att ja ville ha kontakt med honom. Men han bad mig dra åt helvete, han hade en ny fru och nya barn nu.

Så snälla gumman, Skit i honom. han bryr sig ju inte.. Varför då försöka att han ska.??
  • Anonym (Varför)

Varför vill du ha honom i ditt liv?
    Finns det verkligen någon endaste bra anledning till att du överhuvudtaget ger honom så mycket som en tanke?

• zasata

till slut kommer du att vinna! det vet jag.

• Anonym
    Dino78 skrev 2007-06-24 22:56:15 följande:
    Tja, jag vet ju inte ritkigt vad jag ska säga...Låter jju inte alls roligt om man säger såSka du skicka det här brevet till din pappa? Sitter han inne eller något (låter som han borde göra det?). Är nog bra för dig att få ur dig lite iaf, även om det "bara" är i ett brev. Även om det inte ens kommer skcikas så tror jag att det är nyttigt att skriva av sig ibland. *kram*
    Nej, han sitter inte inne men önskar han gjorde det. Jag vet inte om jag ska skicka breven eller inte,men funderar på det.
    Lolilla skrev 2007-06-24 22:57:02 följande:
    Fast som jag förstår det så "låste" han väl in dig efter du varit på rymmen. Jag ser även en orolig förälder som kanske inte tror att deras dotter klarar av situationen hon nu är i. Om de inte brydde sig skulle du ju kunna ha fortsatt vara på rymmen?
    Jag skulle aldrig gjort så. För man mår psykiskt dåligt av det även fast det är för "uppfostrans skull". Jag skulle inte gett utegångsförbud heller för då skulle barnet i fråga stuckigt ändå.
Svar på tråden jag och min pappa - jag hatar dig verkligen