• Gusta

Kyrkbyn, Hisingen - GBG??

Hejsan,

vi ar pa vag att flytta tillbaka till Goteborg och letar just nu hus - sa jag undrar om det ar nagon som vet nagot om kyrkbyn pa Hisingen, bra/daligt? skall man sky detta omrade som pesten (enligt mina svarforaldrar som helst vill att vi skall bo i deras extrarum, sa de kan ha full koll pa oss...)

• Svar på tråden Kyrkbyn, Hisingen - GBG??
  • zoie

kyrkbyn har bra rykte för att vara the island. är ett lugnt område. har en kompis som åkte en bra bit för att hon ville att hennes dotter skulle gå på dagis där. har flera vänner som bor där och de är supernöjda.

• Gusta

Tack, det later jattebra! va ar namnet pa det dagis dar din vaninna har sin dotter? varan lilla har fatt plats pa ett dagis pa prebendegatan, sa vi hoppas kunna besoka det snart for att ser hur det verkar.

• ludenben

om man bortser från nybyggda eriksberg är det väl kyrkbyn som har bäst rykte på den sidan stan

• ludenben

men är inte det ett lähengetsområde?? är inte så hemma där men har de hus där med??

• Surface

Kyrkbyn Hemlis jag skulle aldrig flytta till det området igen, alkolister som skriker och gapar nätterna igenom, en massa ungdomsgäng som drar fram *blä* jag bodde där i över ett år och jag säger ALDRIG mer.

Hmm.... jag anar ugglor i mossen alltså......
  • FruRundberg
    Gusta skrev 2007-06-24 22:54:01 följande:
    Hejsan,vi ar pa vag att flytta tillbaka till Goteborg och letar just nu hus - sa jag undrar om det ar nagon som vet nagot om kyrkbyn pa Hisingen, bra/daligt? skall man sky detta omrade som pesten (enligt mina svarforaldrar som helst vill att vi skall bo i deras extrarum, sa de kan ha full koll pa oss...)
    Jag har bott breve Nya Lundby Kyrka, och det är väldigt nära Kyrkbyn. Trivdes jättebra där och det var lugnt å bra. Mina barn gick på Prebendegatans förskola å de trivdes oxå jättebra där då. Det var iofs 3-4år sedan men då var det bra iaf!
    ♥Mamma till Nathalya & Liam♥& lilla Wilda i magen!! BF 070705♥
  • ludenben

amexblue: så gårdsten är bättre ;-D mjau....

• Surface
    ludenben skrev 2007-06-25 10:34:51 följande:
    amexblue: så gårdsten är bättre ;-D mjau....
    Japp. Där står inte en polisbil parkerad större delen av dygnet iallafall...
    Hmm.... jag anar ugglor i mossen alltså......
  • ludenben

amexblue: gott att höra att det finns folk som trivs även där

• FruRundberg
    Amexblue skrev 2007-06-25 10:35:33 följande:
    Japp. Där står inte en polisbil parkerad större delen av dygnet iallafall...
    Vart bodde du då om jag får fråga?
    ♥Mamma till Nathalya & Liam♥& lilla Wilda i magen!! BF 070705♥
Svar på tråden Kyrkbyn, Hisingen - GBG??