• Nile4

Tips på enkel och smidig bilbarnstol??

Vi ska köpa två bilbarnstolar som mina föräldrar ska ha hos dom.
    Eftersom dom inte ska ha stolarna i deras bil jämt utan enbart sätta i dom när barnen ska åka med dom, ska barnstolarna gå snabbt och smidigt att sätta i.
    Hemma har vi en acta graco med basenhet som går otroligt smidigt och bara flytta över, men en liknande vill vi inte köpa till dom då den bara går upp till 13 kilo. Sen har vi en BeSafe Izi Kid till äldsta barnet, men den är stor och klumpig och krånglig att bara sätta i för kortare resor.
    Den ska helst räcka upp till iallafall 18 kilo och eftersom det är extra stolar behöver de inte kosta skjortan och femtio heller
    Någon som har något tips??

• Svar på tråden Tips på enkel och smidig bilbarnstol??
  • häxvrål

Vi har två bilbarnstolar till vår tjej. En Britax Secura och en begagnad Britax Two-way. Securan är säkrare, men den är klumpig att flytta mellan bilar. Däremot tycker jag att Britax two-way är rätt så smidig, i alla fall om man har extra spännband i bilen man ska flytta till. Då går det rätt fort.

Vi använder dock Securan mest då den sitter i min bil och jag är den som mest kör omkring med dottern.

• Kina79

Vi har en Britax Freeway, den är väldigt smidig att flytta mellan bilarna, vilket vi gör en hel del (eftersom min man vill åka hans bil när vi ska åka längre eller bort till någon.....snobb)
    Den är godkänd från 0 kg, den går alltså att ha tidigt. Min flicka (14 månader) sitter jättebra i sin. Stora tjejen att i den tills hon var 2½, när lillan fick den.
    Vi har även en Akta Graco Cosmic XTP, INTE smidig att flytta ofta!

• Nile4

Okej, tack för svaren. Ska ta och kika på dom!

• Jempa L

Vi har en Akta graco duoflex och en Britax Freeway. Jag föredrar faktiskt freewayen, även om duoflexen är rätt så smidig den också.

Freewayen är godkänd till 25 kilo bakåtvänd i baksäte (utan stödben).

Duflexen är endast godkänd till 18 kg trots att den ska vara monterad med stödben i bak. (25 kg i fram lutad mot instrumentbrädan)

Måste ju få valuta för plus-tjänsten...
  • The Bumblebee

Slår oxå ett slag för Britax Two-Way - den stolen är väldigt enkel att flytta mellan bilarna. Och som häxvrål säger, så är det_ännu_smidigare om man skaffar extra spännen som får sitta kvar i den andra bilen.
    Vi har en sådan som extrastol. Den sitter oftast i sambons pendlingsbil. Men vi har även extra remmar i "familjebilen" så jag enkelt kan låta nån av barnens kompisar åka med oss. I mormors bil sitter 3:e uppsättningen remmar - för det händer att nåt av barnen åker där oxå.

En väldigt bra investering att köpa flera uppsättningar remmar!!!

(¯`°?.¸.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?. ♥Aron♥ & ♥Elmer♥ .?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?.¸.?°´¯)
  • Vilmas Mamma

Vi har maxi cosi mobi, jättenöjd! .O lätt att flytta!

*~Vilma & Edvin~*
  • Nile4

Vad kostar en sån där Britax Freeway eller Twoway??

• Nile4

Gick in på Babylands hemsida - där stog det priser

• The Bumblebee
    Nile4 skrev 2007-06-25 15:34:35 följande:
    Vad kostar en sån där Britax Freeway eller Twoway??
    Brukar ju vara på kampanj på Babyproffsen och Barnens Hus titt som tätt. Då kostar de betydligt mindre än annars.

Two-Way kostar nu t.ex. 1895 kr på Barnens Hus. Kolla hemsidan. Och på Babyproffsen kostar den t.o.m. 1 juli 1795 kr  Billigt värre! Kolla hemsidan, under månadens produkter.
    (¯`°?.¸.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?. ♥Aron♥ & ♥Elmer♥ .?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?.¸.?°´¯)
Svar på tråden Tips på enkel och smidig bilbarnstol??