• Hannah74

Min sambo ska hoppa fallskärm!

Min sambo ska hoppa fällskärm i morgon för första (och enda) gången och jag är jättenervös!!

Ska med och titta på och kan inte sluta tänka på att vad som helst kan hända.

Men det måste väl vara ovanligt med olyckor. Kan någon lugna mej?

Vågar man hoppas?
  • Svar på tråden Min sambo ska hoppa fallskärm!
  • FH Mamma

Fallskärmsolyckor ser jag sällan i tidningen.
    tror nog det är rätt säkert.

• Velour

Que sera, sera...

Nä, skämt åsido. Jag tror att det är rätt ovanligt med fallskärmsolyckor. Det är bara att hålla tummarna att han inte blir sjuk i luften o ge honom en stor, blöt kyss

• Micke
    Velour skrev 2007-06-24 23:50:10 följande:
    Que sera, sera...Nä, skämt åsido. Jag tror att det är rätt ovanligt med fallskärmsolyckor. Det är bara att hålla tummarna att han inte blir sjuk i luften o ge honom en stor, blöt kyss
    Bli sjuk i luften och spy är INTE uppskattat av instruktören som hänger ovanpå...
  • kidA

åh vad otäckt. min man sa oxå häromdagen att innan han dör ska han ha hoppat fallskärm. kan ärligt inte komma på ngt otäckare än just det *ryser när jag tänker på det*

• Velour
    Micke skrev 2007-06-24 23:51:51 följande:
    Bli sjuk i luften och spy är INTE uppskattat av instruktören som hänger ovanpå...
    Kan ju bli lite kladdigt i ansiktet.
  • riot

Det är ju lite komiskt samtidigt att det är såna saker folk blir nervösa över trots att det är typ 8000000 miljoner större chans att man skulle dö i en bilolycka imorgon liksom. Men givetvis är det ju otäckare med något man inte är van vid.

Fallskärmsolyckor där det händer något allvarligt är extremt ovanliga. Speciellt när man hoppar tandem. Tandeminstruktören har full koll, inget att oroa sig för!

• Enkiteng

Min sambo hoppade fallskärm mycket när han var yngre, det gick bra, han lever än!

• Centurion

Jag har hoppat och det är precis som riot säger, du lever farligare när du tar en promenad.

• Davin

"Han berättar att det i Sverige sker ungefär 135 000 fallskärmshopp varje år."

"Under de senaste femtio åren har 38 personer omkommit i fallskärmsolyckor i Sverige. Idag är det dock elva gånger säkrare att hoppa fallskärm än för just femtio år sedan. "

Inte alls vanligt med andra ord. Man riskerar mer en helt vanlig dag.

• Hannah74

Åh, tack för alla svar! Var inte framför datorn. Känner mej lite lugnare nu. Jag vet att jag nojjar

Vågar man hoppas?
  • Kaffekopp

Åh vad kul! Det är ju superroligt!! Värsta adrenalinkicken!

• Ciceli

Är ju avis ju, önskar jag fick testa! Är jättenyfiken - och jag är tjej! Fallskärm är en av dom saker jag absolut vill göra innan jag dör, liksom att hoppa bungy-jump!

• Hannah74

Jag hade oxå gärna hoppat

Har varit en dröm länge, men nu är jag med barn (iof alldeles "nygjort", men ändå) och blir bara fånigare med åren så nu vågar jag inte

Men det blev inställt idag, så får se om jag lugnat mej till nästa gång!

Vågar man hoppas?
Svar på tråden Min sambo ska hoppa fallskärm!