• morvern

Sittvagn eller sulky, vad är bäst? Skillnad?

Börjar bli dax att byta ut barnvagnen. Men, jag blir tokig, vad är det för skillnad på sittvagn o sulky?

Gillar Teutonia o har hittat en beg men fin Teutonia Mistral -05 (sittvagn enl teutonias hemsida) med tillbehör för 2500kr.
    Är det bra pris?

Men har åxå hört att Timmy ska vara bra....

Vad ska man satsa på?

• Svar på tråden Sittvagn eller sulky, vad är bäst? Skillnad?
  • Jessica24

En sittvagn är i mina ögon mer stabil och lättkörd. En sulky är inget som jag remonderar som enda vagn, då den är mer "ranglig" och svårkör på olika underlag.
    Tycker också barnet sitter myckt bättre i en sittvagn än en sulky.

♥ Victor 14/3-2006 ♥ +
  • 4barnsMom

Timmyn är en bra vagn.. Hur gammalt är barnet?

Jag bytte till en Emmaljunga scooter när Elias var ca 10mån. Den har nästan fullt liggläge och suflett, jag köpte till en fotsack, perfekt mellanläge sitt/sulkyvagn

En sittvagn har fullt liggläge och är mera ombonad.

En sulky, typ Emmaljunga softy har inte fullt sittläge och sufflett får man köpa till. Samma med Brio sitty, den har inte så bra liggläge och ingen sufflett.. Brio Race har suflett dock..

En paraplysulky skulle jag bara aldrig köpa

Stolt Mamma till Samuel -97 Elin -00 Elias -06 & NovemberBebis i magen!!
  • 4barnsMom

Han var inte så gammal din son.. Definitivt en sittvagn Inget annat, han ska kunna ligga ner och sova gott ett tag till.. Timmy är väl oxå en sittvagn vad jag förstått

• morvern

Elias Mom skrev 2007-06-25 00:51:24 följande:

Han var inte så gammal din son.. Definitivt en sittvagn Inget annat, han ska kunna ligga ner och sova gott ett tag till.. Timmy är väl oxå en sittvagn vad jag förstått
    Timmy är en sulky enl teutonias sida, men ser ju precis ut som sittvagnen mistral, du förstår att ja blir lite förvirrad va? ;)

Hur länge kan man använda sittvagnen, funkar den i flera år?
  • Joico

www.barniallt.se/mer/ordlista.shtml

Din kille är inte så gammal, säger som de flesta. Sittvagn, absolut! Det finns nättare sittvagnar, som Timmyn eller Scootern.
    Om man googlar Sulky blir resultatet:
    images.google.se/images&q=sulky&ie=UTF-8&oe=UTF-8&um=1&sa=N&tab=wi

Och om man googlar sittvagn:
    images.google.se/images&um=1&hl=sv&sa=X&oi=spell&resnum=0&ct=result&cd=1&q=sittvagn&spell=1

Som du ser så är sulkyn väldigt mycket nättare och inte alls särskilt ombonad. Framåtvänd, ofta utan suflett, ingen vidare fjädring, inget liggläge och allmänt ranglig och väldigt nätt. Han ska som sagt förmodligen sova i vagnen länge till? :)

• 4barnsMom
    morvern skrev 2007-06-25 00:55:59 följande:
    Elias Mom skrev 2007-06-25 00:51:24 följande: Timmy är en sulky enl teutonias sida, men ser ju precis ut som sittvagnen mistral, du förstår att ja blir lite förvirrad va? ;)Hur länge kan man använda sittvagnen, funkar den i flera år?
    En nätt sittvagn som Timmy funkar i många år.. En tyngre som en Emmaljunga är trist och man (jag) tröttnar fort

Är Timmyn vändbar? Det känns rätt viktigt.. Och det är sommar nu så en nättare skulle för mej kännas helt ok. Jag är sån att annars vill jag bara byta nästa vår igen till en lättare variant om jag har en tyngre sittvagn...

Vilket svamel
  • 4barnsMom

Vad har du nu då?

• 4barnsMom

Emmaljunga Scooter är från 6mån... Jag älskar den!! Annars

Svar på tråden Sittvagn eller sulky, vad är bäst? Skillnad?