Min 3-åring, SÅ gnällig och SÅ mammig. Orkar inte med honom :-(
Min 3-åring (snart, aug) är så fruktansvärt ledsam just nu.
Här hemma orkar vi inte mer.
Det är gnäll gnäll gnäll från det han vaknar på morgonen till det han ska sova.
Han går och liksom låtsasgråter med ljud, eehhhe, o ser ut som 7 svåra år ung.
Det enda han tycker e kul typ är att kolla på Piff o Puff. Men han kan ju inte sitta framför tv:n jämt.
Om vi ska åka och leka med ngn kan han vara jätteglad innan och liksom; "ja, åka simon", men när vi kommer dit och denna "simon" kommer och hejar blir det istället; Neeeeej, mamma, o så blir han jättemesig och jättemammig.. Vid minsta lilla motgång e det gnäll o låtsasgråt..
Sen till denna mammigheten.. Pappa i fam duger inte för fem öre! KOmmer pappa upp på morgonen och säger "hej oliver", får han som svar, neeeeeej, mamma...och så kommer han springades till mig. Ska pappa ge honom ett glas vatten, nej, mamma gör det...
Ropar han att han vill ha ngt och pappa kommer så skriker han o skakar på huvudet, neeeeej inte pappa, mamma..
Vi e så ledsna på detta nu och vet inte vad vi ska göra..??
KÄnner ibland att kan man ha en mesigare unge ???? VAd är det som e fel??
Till saken hör oxå att pappan i fam jobbat skift i Norge från nov-april jobbat 2v i norge, sen varit hemma 3... Näst sista gången när han var hemma började den här anti-pappigheten.. o sen i slutet på april när han kom hem för gott har det bara fortsatt..O nu e det värre än nånsin.
På dagis e det gnäll efter mamma från det han kommer på morgonen till jag hämtar honom. Han går runt för sig själv o gnäller..
Han e 15tim barn pga ett småsyskon och kan vara hemma..Men hur bra för utvecklingen är det att bara sitta hemma o hålla mamma i handen o se på tv ???????????????
HJÄLP NGN!!!!?????
Nån som har det liknande?
*trött mamma*