• susanna

Ring i kedja

Är det någon som provat testa med ring och kedja för att se vad det blir. Vi provade, det skall vara en guldring satt i en guldkedja (måste vara guld) man håller kedjan stilla ovanför magen, efter en liten stund börjar kedjan att röra sig. Snurrar den runt i en církel skall det bli en tjej pendlar den fram och tillbaka blir det en pojke. Jag fick att det skulle bli en pokje (vet inte vad jag väntar) Höll vi kedjan över magen på min sambo rörde den sig inte...Läskigt var det prova gärna

• Svar på tråden Ring i kedja
  • nina1977

Jag har oxå provat, först blev det cirklar, men då tror jag att den visade på mitt förstfödda barn, för när jag sedan testade igen så pendlade den hela tiden och när jag så min dotters namn så började ringen gå i cirklar. Provade även jag att hålla den över sambon, men då rörde den sig inte alls. Helskumt

• esse

Jag trodde inte det funkade.... Från vilken vecka kan man börja göra detta test???

• susanna

Första gången jag gjorde det var jag i vecka 19 är idag i vecka 23, prova

• firhilwen

Man kan pendla över vänstra handleden också, även som ogravid. För att pendla fram hur många och vilka kön använder man fingrarna på vänstra handen (tvärsom om man är vänsterhänt)...

För mig så pendlade den över tumme, pekfinger och långfinger och cirklade över ringfingret... Stämmer så långt även om jag är osäker på pendlingen över långfingret, fick mf innan jag blev gravid med dottern... Kunde inte få fram om det skulle bli en till då men det var ju en stund sedan jag gjorde det!

• firhilwen

Hmm, glömde att skriva att om man inte har guldkedja så kan man använda ett hårstrå (förutsatt att man har lite längre hår då )

• diddelina

ska genast prova...vad kul!!

• marre81a

Min pendling visade flicka, men vid Köns- UL i v. 27 så fick vi reda på att vi väntar en pojk

• Rigmor Mortis

haha, ja, det gamla ringtestet. Det är lustigt. Visar det rätt (vilket det ju har 50% chans till) "funkar" det, visar det fel påstår en del anhängare att den visar missfall också och att man "i så fall måste haft ett missfall som var så tidigt så man inte visste att man var gravid"

(ja, jag är väldigt skeptisk till att en ring i en kedja eller hårstrå kan säga vad man väntar)

Svar på tråden Ring i kedja