• Muminmamman

    Berätta om möhippor ni varit med på/er egen möhippa!

    Jag ska på möhippeplanering på onsdag eftersom en av mina vänner gifter sig i september.
    Själv har jag bara erfarenhet från en möhippa sedan tidigare och skulle gärna höra era berättelser. Vad gjorde ni, var det uppskattat, vad var inte uppskattat.

    Hur överraskades du/den ni hämtade?

    Ja, allt. Berätta!


    Smärta är vekhet som lämnar kroppen
  • Svar på tråden Berätta om möhippor ni varit med på/er egen möhippa!
  • Tjej 83

    vart på 1. o den va inte så rolig.
    de hade klätt ut bruden, satt henne i en bil o åkt runt stan. hon fick inte gå på stan.
    sen åkte de till oss som väntade i en lokal, o där hade de hyrt in en person som snacka om sexleksaker o sålde, sen åt vi lite, o festade.
    inte alls så skoj.. hon ville gå på stan efter allt detta men då sa de flesta nee men du är klockan mycket vi är trötta o vill åka hem.
    vi drog till Max och käka kl 02, så lite glad blev hon iaf hehe..

    min kusin hade möhippa men ja va på den 1as bröllop då. men hon fick testa o surfa.
    kl'dde ut henne o fick gå på stan med stora uppblåsta bröst, värsta sminkningen o jättetajta kläder. hehe
    ett lakan på sig med numrerade rutor o sålde lotter o kilalr fick klippa bort rutorna.
    fick sjunga kareoke på en krog.
    jaa de hade superskojigt.. och de hände så många saker..

  • Muminmamman

    Tack Tjej 83  Glad.

    Några fler som vill dela med sig?


    Smärta är vekhet som lämnar kroppen
  • Cammmie

    Jag har varit på en möhippa min kompis, men va dock inte med hela dagen... men vet ju iaf vad dom gjorde..

    Dom åkte hem till henne o klädde ut henne i jätte fina kläder eller inte.. hihihii.... Sen så Åkte dom in till stan o gick i mataffärer o frågade om äktenskapsråd.. Blev rätt så bra.. Ett råd va att man inte skulle gifta sig.. HAHA...

    Sen så hade hon fått rida, hon hade aldrig gjort det tidigare... hihihi.. Hon hade ont i rumpan sen efteråt kan jag lova... hihihi...

    Sen så hade dom käkat mat....

    Sen när jag o en annan kompis kom dit så va det sexparty, mkt uppskattat.. Bruden va skapligt dragen... hihihi så hon hade jätte roliga frågor...

    Sen så avslutade vi kvällen med en sväng på Krogen!!

  • Muminmamman

    Sexparty verkar vara poppis som möhippeevent. Kanske skulle ta och satsa på det!


    Smärta är vekhet som lämnar kroppen
  • Cammmie

    Jo det va uppskattat, bruden visste ju inte om någe... hihihi... hon fick ha ögonbindel på sig när hon från sexpartyt höll på att duka fram alla saker.. Sen när hon va färdig så hade hon med sig en "lösfitta" som hon tog glidmedel i som bruden sedan skulle stoppa ner ett finger i o gissa va det va... Snacka om att vi andra hade skoj eller.. HAHAHA....

  • Flissi

    har varit på några & alla har varit lika roliga!

    1. Tog henne på stan i gbg när hon var & shoppade, hon fick ha roliga kläder ¨på sig & göra uppdrag.
    (tjäna pengar på att få folk ge henne tex en femma för en kram osv.)
    efter det åkte vi & spelade Lazerdome, sen åkte vi bastuflotte (detta var i november) efter det middag på grekisk resturang.

    2. Tog henne på hennes jobb, klädde i henne hawiiklädsel & lurade ut henne till bilen.
    Åkte till ett ställe som en kompis har & åkte motorbåt, vattenskidor, badade tunna, bastade grillade & hade danstävlingar. Inget pinsamt allt. (hon hade haft två hippor innan så vi kände att det räckte att bara tjejumgås)

    3. Skulle kidnappa henne hemma, vi sprnag fram till huset med en brudklädd cykel, sen la vi oss i buskarna & väntade.. Efter många samtal & tillslut tillkänna oss cyklade blivande bruden iväg iförd spetsmorgonrock, satinbyxor, slöja & krona på "uppdrag" hon fick cykla efter en liten karta & lösa olika uppdrag.
    Efter det hade vi middag hemma sen utgång

    4. Polisen stannade henne när hon trodde hon ksulle åka till stallet. (en stalltjej åkte med henne) Hon fick blåsa & fick en massa skäll för sin slitna bil (som är jättefin)
    200m bort sitter 8 tjejer & fnissar i en minibuss.
    sen åkte vi till ridskolan & hon fick rida för tränaren med frack & allt.
    Sen hade vi lunch picknick
    Tillbaka i stan fick hon sitta i en rondell med en stor skylt : Tuta så drcker jag!
    Vi andra satt en bit bort & skrattade ihjäl oss!
    Badade bubbelbad & drack skumpa på eftermiddagen.
    Hon fick ha modevisning med gamla kläder & vi röstade fram kvällens outfit. På kvällen var vi & åt på libanesisk resturang.
    Tyvärr hade vi varit lite väl glada i flaskan under dagen så alla var trötta & ingen orkade gå ut efter maten.

    Mitt tips är väl egentligen att inte dricka för mkt själva under dagen..


    ooOO Livet är en fest & jag är bjuden varje dag! OOoo
  • Mrs  You

    jag blev först kidnappad med ögon bindel å hela köret... sedan kördes jag runt i en bil med hög musik på.....
    efter en stund blev jag vallad runt i ett område och sedan ställdes jag i en hiss....
    kom in i en lägenhet och där var hög musik på,mina vänner klädde av mig och tog på mig andra kläder Förvånad och pillade i något i håret... efter en stund fick jag ta av ögonbindeln...

    Åååh herre gud vilken syn,jag var utklädd till brud men spets gardin i håret å fruktansvärd klänning å lack skor mm...
    runt benet hängdes en kateter som fylldes med öl (blä såg ut som kiss)

    Vi drack champagne och åt jordgubbar en timma sedan sattes ögon bindeln på igen  och jag knödes in i baken på en större bil/van,musik spelades högt och plötsligt står vi mitt i centrala Gbg gustav adolfs torg...

    Vännerna drar fram plakat men 10 olika låt val....
    Ger mig en barn bandspelare med högtalare och mikrofon att sjunga i...
    Åååh va pinsamt det var med skit skoj!!
    Fick en plast spy påse att samla in pengar i med.. Flört
    Blev några timmar på stan längs med avenyn hade väldigt roligt!!!

  • Muminmamman

    Flissi: du verkar ha varit med på massa roliga möhippor! tack för tipsen.

    Vad var det för typ av uppdrag bruden fick göra i ditt tips nr 3? Vi har väl pratat lite löst om något liknande...


    Smärta är vekhet som lämnar kroppen
  • Muminmamman

    Åh Mrs You... Stackare!


    Smärta är vekhet som lämnar kroppen
  • SolOchSnö

    Möhippor som jag har varit på (alla har varit roliga):
    1. Brudens kusiner sa till henne att de skulle åka och bada. På vägen så anslöt flera andra bilar och vi åkte istället iväg och red på Islandshästar. Sedan hade vi picnic vid en sjö och badade bastu.
    2. Bruden åkte bil med sin blivande svärmor och trodde att de skulle göra ärenden. Svärmodern bad henne att posta ett brev och körde iväg när bruden klev ur bilen. Sedan kom en raggarbil med okänd skäggig man och plockade upp henne, hon fick åka omkring en stund och blev sedan avsläppt inne i stan där vi väntade. Vi gick på spa och sedan på restaurang.
    3. Vi hämtade upp bruden kl 09 dagen efter hennes blivande makes svensexa (det som var extra roligt med det var att killarna hade sagt till maken att vi skulle hämta henne kl 07 så han hade gått upp vid den tiden för att passa deras 1-åring). Vi klädde ut henne i 60-talskläder och hon fick diverse uppdrag, både kluriga saker och lite snusk. Avslutningen var middag på fin restaurang.
    4. Vi hämtade upp bruden på busstationen när hon skulle åka till sina föräldrar. Dessutom skulle hon träffa en annan kompis som skulle vänta på henne när bussen kom fram. Vi lurade henne att den andra kompisen stod på ändhållplatsen och var sur men i själva verket var hon förstås med på möhippan. Vi hade picnic i en park och alla hade gjort tipsfrågor om bruden som de andra fick svara på. Sedan gick vi på lyxspa och åt gott.

    Mitt tips är att hitta på något som bruden tycker är roligt. Det kan bli roligt att låta henne göra pinsamma saker men en del vill verkligen inte göra det och då tycker jag att man ska låta bli.

    Om man planerar en möhippa där folk inte känner varandra innan så kan det vara bra att ha ganska lugna aktiviteter så att folk får prata och bekanta sig. Då blir bröllopet roligare också!

Svar på tråden Berätta om möhippor ni varit med på/er egen möhippa!