• ciccielv

Rimligt pris vid hundvakt?

hej

vad är det för rimligt pris när man sitter hundvakt?

vad kan man "begära" per dag(långa dagar)?

flera dagar i veckan?

och per vecka?

ska nämligen ev sitta hundvakt i höst,och behöver få lite råd på vad man kan ta i ersättning för hundvakt

• Svar på tråden Rimligt pris vid hundvakt?
  • Birgitta2

Jag antar att du skall ha hunden hemma, som en dagmamma. Jag hade nog begärt en 1500 kr samt matkostnad.

• Birgitta2
    Birgitta2 skrev 2007-06-25 14:01:23 följande:
    Jag antar att du skall ha hunden hemma, som en dagmamma. Jag hade nog begärt en 1500 kr samt matkostnad.
    Under förutsättning att det är 5 dgr i veckan alltså.
  • ciccielv

ja hunden kommer vara här.

• Tittti

Jag betalar 75:-/dag på mitt hunddagis, + foderkostnad.

[terapi är dyrt. att smälla såpbubblor är billigt. välj själv.]
  • Vargtass

Jag betalade 100 kr/dag på hunddagis när min vovve var valp. Då ingick maten. Är det en nära väns hund som du ska passa eller en mer ytlig bekant? Är det en nära vän hade jag nog bara tagit en 200-300 kr/vecka, En ytlig bekant eller främling hade jag nog tagit 400-500 kr/vecka.

• ciccielv

en främling,hon var här idag med hunden,vi kommer bli "grannar"

• Tatta

Frågade precis samma sak, fast tvärtom, jag behöver katt- och hundvakt. Får se vilka svar vi får...

• jela1982

ja jag skall oxså bli hundvakt 5dagar i veckan tänkte ta ur kanske 50kr dag då dagis tar 60-70kr här + att ägaren får stå för foder. fick 40kr av grannen då jag rastade deras hund 1gång dag är det rimligt?

• Tatta

En fundering - vi behöver nämligen hund- och kattvakt...

Om man skall tjäna pengar på det hela bör man väl komma upp i 100:-/dag kanske, men jag hoppas ju hitta någon som tycker det är kul för ex. barnen. Vi har en underbar hund som skulle funka som träning för ex hundrädda osv. Jag vet, det låter kanske snålt, att inte vilja betala så mycket, men det blir lätt dyrt med både hund- och kattvakt.

Jaja, jag vet, har man djur får man ta hand om dem också...

50/dag skulle jag däremot kunna betala (dvs 350:-/vecka), men inte 1500/vecka. Att jag själv står för foder är självklart. Vi skall vara borta 3 veckor och 4500:- är rätt saftigt. Jag betalar också hellre till en ungdom som vill tjäna lite pengar, exempelvis, än någon mer "komersiell" typ.

• Vanillaz

En tjej på 17 år ska passa min vovve i 3 veckor och då betalar jag 65/dygn plus att jag skickar med hennes mat själv. Tycker det är bra. De hundpensionat i närheten av var jag bor tar 150/dygn. Och hellre är hon hemma hos en familj än i en box där man blir rastad 3 gånger om dagen endast.

• ciccielv

tack för alla svar,då har jag lite hum om vad jag kan ta i ersättning

• Birgitta2
    Tatta skrev 2007-06-25 22:17:50 följande:
    Jaja, jag vet, har man djur får man ta hand om dem också... 50/dag skulle jag däremot kunna betala (dvs 350:-/vecka), men inte 1500/vecka.
    Om det var mitt förslag på 1500 du tänkte på, så menade jag per månad... Annars blir det ju lite mycket...
  • Mallefnatt

jag fick 2500 för en valp som ja hade i princip dygnet runt och sen fick jag 2000 för en vuxen som ja hade som "dagis"

• Tatta

Jasså Birgitta2! Det var ditt inlägg jag tänkte på, men då förstår jag. Det är nog viktigt att ange enhet när man talar om siffror, annars kan det bli lite galet.

• jela1982

jag har blivit erbjuden att var hund vakt i 3 dagar alltså 2nätter med til en st bernard. vad skulle ni ta för pris på det? då jag även måste ge han medecin. är 100kr dygn för lite?

• vinylblomma

Jag betalade 50 kr /promenad (30 min) till en tjej som gick med min hund. Men det var bara ett par gånger i veckan jag behövde hjälp.

• jela1982

ok ja det fick jag med då jag gick ut med grannes huns men nu är det så att dom som äger denna hund skall på tallin resa så jag skall ha han i 3dygn 2nätter tro jag det lir + att jag skall ge han medicin. tro ni 500kr är för dyrt?

Svar på tråden Rimligt pris vid hundvakt?