• Annika 1983

Skulle du stanna kvar i ett förhållande utan sex?

Hur viktigt är sexet för dig? Skulle du stanna eller gå om du blev utan sex?

Jag vet att sexet inte bara innebär samlaget. Men med sexet menar jag om allt är stendött med smek, penetration osv.

För mig är sex, smek och närhet oerhört viktigt. Skulle jag vara med någon så tror jag inte att jag skulle stanna om sexet uteblev.

* Kram *
  • Svar på tråden Skulle du stanna kvar i ett förhållande utan sex?
  • Annika 1983

är förundrad över vissa som har väntat 4 år och fortfarande är kvar. Det måste verkligen vara kärlek =).

* Kram *
  • MARIA99

Nej jag skulle inte stanna om min man ALDRIG velat ha sex med mej. Den närheten & attraktionen är viktig för mej.

• Anonym (emmy)

Jag och mannen hade inte sex på 3 år av olika omständigheter, men nu har vi det bra.
    Det var dött under dessa år, men det tog tid att jobba på, men det var det värt.
    Vi hade varit tillsammans 5 år innan, men nu är det bra.

• Annika 1983
    Anonym (emmy) skrev 2007-06-25 15:07:50 följande:
    Jag och mannen hade inte sex på 3 år av olika omständigheter, men nu har vi det bra. Det var dött under dessa år, men det tog tid att jobba på, men det var det värt.Vi hade varit tillsammans 5 år innan, men nu är det bra.
    Oj vad härligt att det löst sig! Verkligen. Måste kännas underbart.
    * Kram *
  • Tinkerbellan

hade han inte velat., ehh nej.. men hade han inte KUNNAT.. ja klart jag hade stannat.. sex e faktiskt mer än samlag...

• Annika 1983

Jo hade han inte kunnat så hade det varit annerlunda. Men om typ lusten bara är borta utan förklaring.

* Kram *
  • Mandi74

Måste anta efter att ha läst i otrohetstrådarna mm att de flesta här skulle stanna ändå. - Sex är inte det viktigaste i ett förhållande, har jag sett så många gånger här på fl, så om alla säger att de inte skulle kunna det, så ljuger nån. I vilken tråd vet jag inte, denna eller alla andra.
    Sorry om det blev lite Ot, men det ska bli intressant att följa tråden och se vad alla skriver.

Själv vet jag inte hur jag skulle göra, beror nog på hur djupt man älskar personen man lever med. Kan man inte leva utan honom så spelar nog sexet ingen roll.

• Annika 1983

kan han inte så finns det kanske lust för smek osv ändå även om penetrationen uterblir

* Kram *
  • Godisbit1

Jag älskar min gubbe ju så jag hade stannat OM jag fick ha sex med någon annan. Sex är viktigt för mig, skulle aldrig klara mig utan det.

• bonnieloveskim

En relation är väl mer än bara sex.
    Sex är jätteviktigt det håller jag med om till 100%!

Men det är så mycket annat som spelar in.
    Finns det kärlek?
    Är ni trogna varandra?
    Har man det lite jobbigt med jobb eller annat vid sidan av?
    går man igenom en jobbig situation i relationen?

jag skulle stanna kvar om jag bara visste att det inte fanns någon annan och att min partner ville jobba för att vi ska ha det bra och gå framåt och inte gå mot en seperation.

det kan bli så mycket bättre när man har gått igenom en del tillsammans och ändå funnits vid varandras sida.

Svar på tråden Skulle du stanna kvar i ett förhållande utan sex?