• S woman

BF Februari- Finns trevlig tråd?

Äntligen gravid! Vågar mig försiktigt in i "väntar barn" forumet och upptäcker till min besvikelse att den trevliga och varma stämning som råder bland oss som har svårt att få barn inte alltid finns bland övriga nygravida... Folk skäller och kommer med personangrepp så fort någon säger något som inte faller dem i smaken. 

Otroligt trist och inte en plats där jag vill diskutera det bästa som hänt mig...

Så om någon har tips på en tråd med god stämning för oss som hoppas få ett tillskott i februari 2008 skulle jag bli jätteglad

v 8 (7+0)
  • Svar på tråden BF Februari- Finns trevlig tråd?
  • S woman

Tack! Nä, någonstans måste ju de trevliga ta vägen också Jag har inte gett upp!

• Lisa69

S woman: Vi kan väl start en tråd nu och här!   
    kram

Äntligen gravid
  • Chania

Jag hänger gärna på! Blev också besviken idag och riktigt chockad över att det kan finnas sån stämning i vissa trådar. Jag är bortskämd med era härliga kacklande hönor!

Visst kan vi starta en egen tråd där stämningen är positiv och välkomnande. Där alla är välkomna och där vi försöker hålla trevlig ton och undvika personangrepp. Utan istället finnas till för varandra och dela glädjen, men också oron som dyker upp ibland.

Chania 7 + 0

• Lisa69

Kul, jag börjar så kan väl ni fylla på:

Tid för VUL:
    Lisa 69: 10 juli, 2 st embryon insatta.

Beräknad förlossning:

Äntligen gravid
  • shoppingfia

hej,

vi har en tråd som heter äntligen gravida efter ivf,(jag vet inte hur man länkar) men där är det hjärtlig stämning och trevliga tjejer! Välkommen dit!

• Chania

Fyller på listan jag med. Har redan varit och sett pyret på vul 21.6. Eller rättare sagt såg jag inget alls bara fostersäcken men läkare såg iallafall ett embryo på 3,7 mm och ett tickande hjärta. Nästa vul är 22 augusti och då ska förhoppningsvis jag också kunna se bebisen.

Tid för VUL:
    Chania: 22 augusti, 1 embryo insatt Första vul redan gjord 21.6

Beräknad förlossning:
    Chania 12.2.2008

• shoppingfia

trevliga trådar får man inte nog av i dessa tider!

Tid för VUL:
    Shoppingfia 29 juni,1 embryo insatt

Beräknad förlossning:
    Chania 12.2.2008

• S woman

Vad roligt!! Chania, vad skönt att ha sett ett litet hjärta Jag ska på VUL på torsdag och är jättenervös!!! Har inte haft några tydliga graviditetssymtom sedan v 5 förutom lite spända bröst, så om allt ser bra ut på torsdag kommer jag att vara världens lyckligaste människa!!

Tid för VUL:
    Shoppingfia 29 juni,1 embryo insatt
    S woman: 28 juni, 1 embryo insatt

Beräknad förlossning:
    Chania 12.2.2008
    S woman 12.2.2008

v 8 (7+1)
  • Chania

S womoan

Vad skönt att du ska få gå på vul och egentligen bra att du inte gjort något tidigare, eftersom du kommer att se bebisen mycket tydligare nu. Jag såg varken pyret eller hjärtat men läkaren såg och faktiskt också gubben. Kul att åtminstone han fick se bebisen. Men jag kunde inte se vad jag skulle se på och läkaren sa att också hon hade svårt att se med tränade ögon. Men det blev undantagsvis en sån tidig tid för mig eftersom hon for på semester efter mitt vul. Jättesnällt av henne att låta mig komma på vul iallafall! Och så skönt att se/höra att allt var ok och att pyret fäst i livmodern och ingen annanstans.

Det kommer säkert att gå jättebra för dig på torsdag! Fast jag förstår att du är nervös. Mitt hjärta slog så hårt så hårt där i stolen. Pyret var så litet att det tog nån minut att hitta hjärtslagen och den minuten var nog fruktansvärt lång. Man ser nog betygdligt mera av hjärtat och bebisen nu, så på det viset är det bra att få gå i vecka 8 som du. Jag har fortfarande inga symtom så det känns ännu lite overkligt. Men ändå bättre att ha fått vara på vul, då kan man iallafall andas ut litegrann.

Svar på tråden BF Februari- Finns trevlig tråd?