• Indianica

Lättsålt/svårsålt på tradera? Snälla hjälp!

Gah! Tänkte tjäna mig en hacka och tänkte vara smart och lägga ut lite prylar på det beryktade tradera. Jag trodde för det första att det gick att göra gratis, men dte går tydligen inte?

Nåväl. Jag tänkte att gamla böcker som är fina, men bara dammar i bokhyllan är väl en bra sak att börja med. Sagt och gjort.

Så scrollar jag lite bland de andra böckerna och ser till min fasa att en enda(!!!!) bok har ett bud. Är böcker döfott eller är det ngn särskild typ som går hem? Kanske extremt omtalade böcket iaf? (Inbundna Liza Marklund t ex?) Nu lade jag ut lite smalare böcker och ångrar mig givetvis.

Nu efterlyser jag tips på bra/dålitg att sälja. Har tyvärr ont om sommarmärkeskläder för barn, så det väntar jag med. Har en hel drös vinterkläder däremot, för barnmärkeskläder tycker jag verkar funka där.

Är osm sagt ny med tradera och vill ha alla era tips!

• Svar på tråden Lättsålt/svårsålt på tradera? Snälla hjälp!
  • Mia m Rasmus

Gratis ska det väl vara? Det har det varit varje gång jag sålt något på tradera. Jag har iofs bara sålt en bok där, men den fick några bud iaf, det var Liza Marklund. Tror det där beror lite grann på vad folk är ute efter just nu

• pattisza

Allt som kostar mycket i porto är ju svårt. Portot för en bok t.ex blir ju ganska högt. Att man har flera saker inom samma kategori är också bra, man kanske inte vill betala 22kr i porto för en barntröja, men finns det flera att bjuda på då kanske man hellre betalar 33:- för 3st.

• tjenixen

Lägga ut på tradera är gratis men det kostar om du ska ha bild och det kostar när det blir sålt eller om det blir osålt. Tradera tar provision på det du lägger ut.
    Böcker är nog tyvärr inte att rekommendera då frakten blir så dyr och många skyr det.
    Barnkläder däremot brukar gå åt som smör i solsken, allra helst märkeskläder.
    Lycka till

• obbols

nej nej nej det är inte gratis, du lägger ut en annons och sen får du betala en viss procent på slutsumman, får du noll bud kostar det typ en krona eller nåt. Böcker kan vara svårsålda, men man kan ju prova att lägga ut dem billigt, man kan ju ha tur. Lycka till!

till mia m rasmus: om du kollar din tradera sida nu på obetalda fakturor har det säkert kommit in nåt de vill ha betalt för det du sålt.

• Indianica

Okej, tack för era synpunkter. Tyckte det stod att det kostar en liten avgift för varje sak man får sålt, även det man ej får sålt kostar? Var bara om man valde "köp" med fast pris det var gratis? Mne jag kanske missförstod...

• honyponken

det är inte gratis..du får en räkning i slutet av månaden eller om edt är efter 2-3 månader. varje euktion kostar att lägga ut, väljer man bild till så kostar det extra. swn får du betala nån % till tradera beroende på hur mkt du sålt varan för..

sånt som har mkt porto är inte så lättsålt efersom det blir dyrt i slutändan för köparen..

• Avelyn

Barnkläderna behöver ju inte vara märkeskläder för att kunna säljas, huvudsaken är ju att de är i bra skick. ( Jag budar mkt på " vanliga" barnkläder. ) Om man ej sätter för högt utrop kan det gå skapligt bra.

• Anonym

Barnkläder funkar, särskilt märkeskläder, har sett många som för fina plagg fått mer än vad grejerna kostade nya! köper själv en hel del då jaghar tre barn vara en riktig liten slitageson... ett par helt nya jeans kan hålla en vecka... så det tycker jag du skall sälja!

• Annamus

Mammakläder är en höjdare att sälja, det får man bra för. Även kläder för större tjejjer säljer enormt bra. Böcker är döfött, ja, utom möjligen harlekinböcker och liknande, men man får så lite för dem att det fanken kostar mer att lagra dem hemma medans man väntar att få det sålt. Smycken säljer åxå bra. Om smyckena eller kläderna eller någon pryl man vill sälja ser ut litegrann eller till och med mycket som vara lite historisk, så kan man skriva som sökord (lajv, medeltid) i rubrikraden så får man en annan publik som kollar, mera klick och större chans att sälja. Det är ett jättebra tips från mig i alla fall.

• Mariachis

Hm ja om man tar utgångs pris i kåg summa så blir man oftast av med det till en bra summa ändå. När det är typ "mycke" i utgångs pris så skrämmer det ofta bort budarna. Tittade på Camilla Läckberg böcer som vart dyrare med portot och utgångspriset än att köpa nytt via Bokus. SÅ böcker får man kränga billigt om man vill blil av med dom. Tupperware är alltid poppis.

• Mariachis

Oj oj vad jag stavar dåligt!! Jo kläder för tjejjer med kurvor säljer bra! Har du en par plagg som är annat än dom vanliga kedjorna så brukar dom säljas. Precis som Anna säger i inlägget ovan.

Svar på tråden Lättsålt/svårsålt på tradera? Snälla hjälp!