• Anonym

skyddat boende..

Finns de nån mer än jag som sitter på ett skyddat boende nånstans i sverige som skulle vilja prata lite..
    Känner mig så himla ensam när ja sitter här..
    Det går igentligen bra me vem som helst, men gärna nån me erfarenhet med hur de e att bo så här.
    Kram på er.

• Svar på tråden skyddat boende..
  • Anonym

finns de ingen?

• Anonym (life)

har aldrig bott men blivit rådd att flytta till skyddat, bor man inte fler på skyddatboende? nån där du kan prata med?

• Krodan

Jag har inte det, men jag kan prata med dig ändå om du känner dig ensam.... Fast egentligen kan jag inte prata så mycket nu, för jag måste sova,  men jag lovar att svara varje dag

Angelina och Athena är mina sessor
  • Anonym

Jo man bor flera här, två st på min våning men dom har bott här så länge å e knappt hemma här. Annars e dom bara på sina rum.
    Kuratorn å min kontaktperson här på hemmet har semester, har bara blivigt dumpad här typ å får klara mig själv känns de som..
    Va e de som hänt dig då?

Anonym (life) skrev 2007-06-25 21:57:46 följande:

har aldrig bott men blivit rådd att flytta till skyddat, bor man inte fler på skyddatboende? nån där du kan prata med?
  • FridaNiklasson

hej hej.

jag har bott på skyddat boende pågrund av mitt missbruk ja haft å så...vart bor du då? alltså vikken stad...?

• FridaNiklasson

du får gärna skriva te min sida om du vill, så kan vi snacka mer där..

• Anonym (life)

har under 2 år blivit utsatt för våld,kränkningar,hot och verbala hemskheter av min sambo men jag är en alldeles för svag tjej att göra någe åt det, hur jag än vänder och vrider på det så känns det hopplöst...jag kommer aldrig härifrån.
    har talat med kvinnojouren som på en gång bad mig flytta till skyddat då dom var rädda att han kunde gå längre och för vad han har gjort hittills.
    men man måste vara så stark här i livet, vilket du verkar vara.

vad har du vart med om?
    kram

• Anonym

Oj.. gumman.. de e typ exakt samma..
    Du måste lämna han.. de blir bara värre jag lovar dig..

• Anonym (life)

ja jag vet det innerst inne men jag kan inte släppa,jag håller fast vid något jag inte vet vad det e

• Anonym

A jag vet precis hur de e.
    Man glömmer å förtränger å hoppas på att de en dag blir bättre. Men de blir det inte, istället blir det värre.
    Å då har man knappt nåra vänner kvar, för dom har inte kunnat fatta hur man över huvudtaget kunnat vara tillsammans me en så människa.
    Å blir arga för att man inte lämnat för man har varit så dum å berättat allt.
    Men tillslut får man nog. Det måste få ett stopp..
    annars e man ingen längre

• Anonym (samma)

bor inte på skyddat boende men soc har rekomenderat mig att lämna min make och flytta till skyddat men jag vill inte, tror att de blir bättre. och nu var det ett tag sen nåt hände. och än så länge är det inte så farligt.

Svar på tråden skyddat boende..