• Ell

Hjälp mig hitta något/några roliga uteställen på Söder! (Sthlm)

Behöver hjälp att hitta på något roligt uteställe på söder! Några kompisar kommer besöka oss i helgen och vill åka in till söder och gå ut, vart ska man gå? Vi kommer käka middag på Koh Phangan först men sen då? Gärna  inte bara en pub/bar utan gärna lite "mer". Tips?

Wilmer 060206 - syskonverkstaden öppnad nu!
  • Svar på tråden Hjälp mig hitta något/några roliga uteställen på Söder! (Sthlm)
  • azofia

Kellys....kan vara lite småståkigt men av någon anledning så brukar vi alltid hamna där, gillar det.

• JennieP

På östgötag ligger Vampire Lounge, med kistor, drinkar och riktigt häftiga möbler, kan vara en rolig grej.

BigBen har live musik.

Bröderna Olhsson är förvisso en pub "bara" men väl värt ett besök, vitlöksöl, 101 shots och rocka billy ända ut i askopparna

Mossebacke ör underbart ofta lite spelningar, härlig stämming och vacker utsikt.

Forza Bajen - Min blogg - grafiskformgivare.blogg.se/ -
  • JennieP

Mondo/debaser också mkt spelningar och event kika på hemnsidan

Snaps har jätte stor uteservering och litet dansgolv inne

GötaKällare (GK) är söders störta nattklubb, med allt vad det innebär

Det beror nog mer på vilka typer av personer ni är, vad ni gillar att göra osv Jag bor på söder och har jobbat på många av ställena samt gått mkt själv så söder kan jag utan och innan fråga på bara

• Ell

Tack för alla detaljerade svar! Göta Källare verkar det nog bli.... vi vill gärna dansa lite också! Det var ju ett tag sen man var ut, typ 1.5 år sen!

Vad är det för folk på GK? Brukar det vara mkt folk?

Wilmer 060206 - syskonverkstaden öppnad nu!
  • JennieP
    Ell skrev 2007-06-26 08:44:13 följande:
    Tack för alla detaljerade svar! Göta Källare verkar det nog bli.... vi vill gärna dansa lite också! Det var ju ett tag sen man var ut, typ 1.5 år sen! Vad är det för folk på GK? Brukar det vara mkt folk?
    ja det är "gräddklicken" de vill ju gärna  varalite stureplan på GK så det är lite så. Blandad musik mycket folk.
Svar på tråden Hjälp mig hitta något/några roliga uteställen på Söder! (Sthlm)