• Anonym (bantare)

Jeansstrolek på er som väger 70-80 kg och är 170cm

Jag undrar vad ni som väger runt 70-80 kg och är 170 cm långa har för jeansstorlek (tum) .
    jag håller på att banta nu för fullt, och mitt önskan är att kunna gå till en vanlig jeansaffär och kunna köpa ett par normalstora jeans. Det är över 10 år sedan jag köpte ett par jeans sist och då hade jag 34/32 och tror att jag vägde runt 75- 80 då. Nu väger jag 100 kg och har gått ner 20. Tänkte gå ner 20-30 kg till. Och hoppas då att jag äntligen kan få gå runt med ett par snygga crockerjeans

så snälla hjälp mig att komma underfund med hur mycket till jag behöver gå ner för de här jeansen

Konstig fråga..jag vet

• Svar på tråden Jeansstrolek på er som väger 70-80 kg och är 170cm
  • korven72

Vi ser alla olika ut även om vi skulle vara lika långa och väga lika mycket. EN jeansstorlek kan va skitsnygg på en person och skitful på nästa. Man MÅSTE helt enkelt prova. =)

Runt 32-36 tror jag är vanligt i den viktklassen eller 42-46 (annat mått)

Vissa passar i lite stretchmaterial. Gå till en seriös affär så hjälper dom dig. Det är fult att ha för små byxor =)

• nosa

34-34 eller 34-32... precis som du minns :)
    stämmer bra på mig i allafall

• Anonym (bantare)
    svart tulpan skrev 2007-06-26 09:31:11 följande:
    Vi ser alla olika ut även om vi skulle vara lika långa och väga lika mycket. EN jeansstorlek kan va skitsnygg på en person och skitful på nästa. Man MÅSTE helt enkelt prova. =)Runt 32-36 tror jag är vanligt i den viktklassen eller 42-46 (annat mått)Vissa passar i lite stretchmaterial. Gå till en seriös affär så hjälper dom dig. Det är fult att ha för små byxor =)
    jo jag ska ta hjälp av ett proffs, men jag vill inte komma dit och få skämmas för att det fattas en halvmeter i midjan på den största storleken. Vill veta på ett ungefär när man kan våga sig dit..
  • korven72

Men du... allvarligt. Du ska aldrig behöva skämmas för din kropp. Att vara snygg under tiden man går ner i vikt är också viktigt för självkänslan... Förstår att du såklart vill ha dina "drömjeans" men i affären har dom förståelse för att alla inte är stöpta formmallar =)

• Taffer

Har ingen koll på storlekar, men vill önska lycka till med vikten Jag vet hur det är att komma in i en affär, ta det största och det ändå är för litet. Har nu lyckats gå enr lite i vitk och det känsn bra! Du komemr säkert lyckas du oxå

Svar på tråden Jeansstrolek på er som väger 70-80 kg och är 170cm