• Anonym (puff)

Så röksugen. Vill börja igen, men ändå inte...

Jag har varit icke rökare i nästan 2½ år.
    Rökt nån äcklig cigg vid enstaka tillfällen.
    Men nu är jag så röksugen hela tiden

Fick iväg sambon igår kväll att köpa ett paket cigg.
    Rökte en halv sen var det bra...
    Men nu vill jag ha mer!

Men jag vill inte vara en rökande mamma...
    Iofs växte jag upp med en mamma som rökte och tänkte väl inte
    så mycket på det förutom att det var skadligt för henne...

Vad ska jag ta mig till?
    Behövde nog mest skriva av mig för att inte gå ut och blossa Räcka ut tungan

• Svar på tråden Så röksugen. Vill börja igen, men ändå inte...
  • Familjen P

Ät morötter när du blir sugen. Du klarat detta! Och risken att dina barn börjar röka är avsevärt mindre om du inte gör det. Kram

• Birgitta2

Du ska veta att den abstinens du får, är ju från den där förra ciggen. Du vill fylla på nikotindepån. Men om du röker, så fyller du på, och därmed vill du fylla på den igen när depån sjunker. Så vad du måste göra nu, är helt enkelt att svälta ut depån. Och vara röksugen då och då. Suget kommer mer och mer sällan. Det är ju inte där hela tiden, eller hur? Men tankarna på ciggen finns ju där. Du har kommit så himla långt nu, så sabba det inte. Jag vet folk som får sug efter flera år, men det är bara några sekunder då och då, och det kan du väl leva med?

Lycka till! Du fixar detta! Men du får inte ta det där första blosset, för då måste du ju döda nästa sug med en cig igen och då är du där i rökmolnet igen. Och det vill du ju inte!

• Banankakan

Om du inte tycker det är gott att röka (du skrev äcklig cigarett) så känns det väl ganska onödigt att börja igen, eller?
    Jag har ju aldrig varit rökfri så länge, jag slutade i februari och har rökt en cigarett sen dess, och den cigaretten var godare än någon annan tror jag, men jag känner inga behov av att börja. Sen vet man ju inte hur det blir när bebisen har kommit, kanske dyker suget upp igen.

• Anonym (puff)

Jag tål inte morötter...
    Och tror inte det hjälper heller... Inte för mig iaf...
    När jag slutade tog jag hjälp av nikotin plåster...

• zazla

Skriv här varenda gång du blir sugen då Eller tugga tuggummi eller borsta tänderna

Jag har varit röfri i 4 år (i slutet av juli) och jag har fortfrande de där reflexerna kvar ibland. Du vet, jag sträcker mig efter ciggpaketet efter maten och så. Men det finns ju inte där så jag kommer ju på mig själv direkt, haha

• Anonym (puff)

Birgitta2: Nä jag tror inte det är för att jag tog några bloss igår.
    Jag har rökt innan utan att känna såhär dagen efter...
    Det är en fix idé i huvudet...
    Nu är det sommar och skönt att sitta ute på kvällen och ta en cigg typ...
    Och jag ville inte sluta röka, jag gillade det!
    Jag gjorde det för att bli gravid...
    Nu saknar jag rökandet...
    Låter korkat jag vet!

• Anonym (puff)
    zazla skrev 2007-06-26 10:48:17 följande:
    Skriv här varenda gång du blir sugen då
    Oj då kommer det bli en lång tråd

---------------
    Nu ska jag snart flytta närmare min rökande mamma oxå!
    Då kommer det bli ännu svårare att inte social röka!
  • Birgitta2

Anonym (puff) skrev 2007-06-26 10:49:30 följande:

Birgitta2: Nä jag tror inte det är för att jag tog några bloss igår.Jag har rökt innan utan att känna såhär dagen efter...Det är en fix idé i huvudet...Nu är det sommar och skönt att sitta ute på kvällen och ta en cigg typ...Och jag ville inte sluta röka, jag gillade det!Jag gjorde det för att bli gravid...Nu saknar jag rökandet...Låter korkat jag vet!
    Du är fortfarande ung... men ju längre du röker i ditt liv, desto jävligare blir det att sluta. Det blir ju en del av dig själv. Spara dina lungor, behåll din kondition, lukta gott och behåll ditt rosiga ansikte. Det finns faktiskt inget positivt med att röka. Fråga mig. Jag har rökt i 35 år!!! Och jag vet att jag snart lever på övertid. Jag håller på att dra på mig rökrelaterade sjukdomar och JAG KAN INTE SLUTA RÖKA!!!
  • sommarlek

När jag slutade röka hittade jag motivation i bilden, att jag låg i sängen, dödsjuk i lungcancer och mina barn stod runtomkring mig. Jag försökte hitta känslan av panik jag måste känna i den situationen och vad jag skulle tänka. Det första som slog mig var att antagligen skulle jag tänka att " om jag ändå slutat röka. Varför rökte jag och utsatte mig för denna risk. Tänk om jag kunde ställa tillbaka klockan och ställa allt till rätta". När jag tänker så, att nu är jag där....i situationen där jag KAN ställa allt till rätta...det är inte för sent, då tar jag en lättnandes suck av glädje och inser att jag antagligen räddad livet på mig själv.

Visst kan jag bli sugen ibland, men inser att obehaget av suget inte kommer i närheten av obehaget att vara sjuk i en rökrelaterad sjukdom. För sjuk blir man. Jag har suttit vak hos många som varit döende i lungcancer och någon trevlig syn är det definitivt inte!!!

Kämpa på! Du klarar det!

• SpecialK

Du har varit såååå duktig, förstör inte ditt verk nu.. oj som du kommer ångra dig. Börja med en ny fibblar-hobby du kan ta till, som funkar både utomhus och inomhus.. skriva brev, fota...?

Bara du kan göra det du vill av ditt liv..

Svar på tråden Så röksugen. Vill börja igen, men ändå inte...