Värk i magen? Växtvärk?
Någon mer som har ont i magen dagligen. Jag har en molvärk lång ner i magen, fr.a. på kvällarna. Ibland hugger det till i ljumskarna när jag ska resa mig upp. Har läst om växtvärk, men undrar hur länge det ska hålla på?
Någon mer som har ont i magen dagligen. Jag har en molvärk lång ner i magen, fr.a. på kvällarna. Ibland hugger det till i ljumskarna när jag ska resa mig upp. Har läst om växtvärk, men undrar hur länge det ska hålla på?
Jag kan bara säga att jag har haft samma "problem" med mina 2 graviditeter o jag har fött 2 helt friska tjejer så det är säkerligen ingenting!
Det är växtvärk!
Har det nu, och det kan kännas ungefär som rejäl menssmärta. Det kan hugga till ibland också. Kommer inte ihåg hur länge det varar, men det går över så småningom... eller avlöses av andra krämpor...
Lycka till!
Själv hade jag också växtvärk, är nu i v 14 och mitt försvann ungefär i v 12, men jag kan fortfarande får lite växtvärk nån gång ibland, men absolut inte dagligen längre. Det kommer gå över. Min barnmorska rekommenderade mej att jag skulle köpa en vetekudde på hälsokost, om jag tyckte det kändes väldigt obehagligt, Jag gjorde aldrig det. Men det är nog ett bra tips om man har det väldigt ofta.
Kram på dej
Jag hade väldigt ont stundtals i början av graviditeten, nästan som kramp ibland och var tvungen att ligga ner. Nu är jag i v 30 och allt går hittills bara fint :) Det är växtvärk (ligamenten) och ingenting alls att oroa sig för! Jag stressade upp mig jättemycket för detta helt i onödan. Lycka till med allt!
Jag hade ont i måååånga veckor. Är nu strax i v 20 och det har avtagit nästan helt.
Jag känner också av växtvärken som en ganska kraftig mensvärk. Ibland blir man ju lite orolig, men för det mesta försöker jag se smärtan som positiv. Nu växer ju den lill* så att det knakar!!
Jag har med jämna mellanrum haft JÄTTEont, men vad jag kan bedöma är det växtvärk.
Det är ligamenten som töjjs ut :) Inge farligt.. Det försvinner så småningom..
Tack alla! Gillade särskilt det där att tänka som "om bebisen växer så det knakar" Kan se det framför mig!
Är i v9 (8+0) har haft lite molande i nedre delen av magen och att det stuckit till vänstra ljumsken. Men annars lyser allt vad värk heter med sin frånvaro.
Är det inte ok att man inte känner något? Är det något som är fel?