• ELCB

Nån som köpt/byggt ett Vårgårdahus??

Va inne på Vårgårdas hemsida å kollade lite på olika hus... Fastnade för enplansvillan Ekenäs! Men inga ca.priser finns tillgängliga på sidan... Så jag undrar om det är nån annan som vet vad ett vårgårda-hus kan kosta? Ungefär... Antagligen svindyrt!
    Har du kanske byggt ett? Vad fick ni betala?

• Svar på tråden Nån som köpt/byggt ett Vårgårdahus??
  • Sweetsugar

Hej.
    Vi funderar också på att bygga ett vårgårdahus. Men vi funderar på ett kastanjen med mansadtak och annan planlösning.
    Jag tror jag har en prislista på alla hus. Fast den gäller i göteborgs området.
    ekenäs ligger på 1 822 900kr. Men då är det med ALLT!
    Byggsatsen kostar 1 049 000.

Bor ni i närheten av göteborg?

Mvh Ellinor

• ELCB

Ahh... Tack!! Då har jag lite att gå på iallafall!
    Vi bor i Linköpingsområdet, men det kan ju inte skilja så himla myck i pris då....
    Det är ju himla smidigt när allt är med måste jag säga!

• Sweetsugar

Det vi fastnade för hos vårgårda. Är att man kan ändra om planlösningen hur du vill GRATIS! Sedan är mycket standard, som andra har som tillval.

Lycka till.

• ELCB

Javisst, det låter ju jättebra! Men det blir ju så svårt att bestämma sej tycker jag.... Beställde katalogen idag! Har ni kommit långt i erat husplanerande?

• Sweetsugar

Vi har tackat ja till en tomt och väntar på att kontrakt papprena ska dimpa ner i brevlådan.
    Men vi har letat tomt i 2½år, så vi har vetat på ungefär vilket hus vi vill ha. Så för oss har det inte varit så svårt med vilka vi ska välja.
    Vi har också utgått från företagen häromkring. Är det nära i fall något skulle hända också tittar dom till huset oftare, än någon som bor flera mil bort skulle ha gjort.

Hur långt har ni kommit?

• ELCB

Nä, vi har precis börjat prata om det i stort sett... Har kollat lite på lediga tomter å tittar lite på vad vi har råd med å vad vi vill ha!Så vi står väl i startgroparna kan man väl säga!

Svar på tråden Nån som köpt/byggt ett Vårgårdahus??