• Fru Fräs

Mens eller tidigt missfall. Hur vet man?

Vi har försökt bli med barn i 3 månader och nu har jag just haft min mens. Den kom dock tidigare än vad jag hade väntat mig och var liksom lite "klumpig", annars som vanligt vad gäller mängd och värk och så. Nu undrar jag, hur vet man skillnaden mellan ett tidigt missfall och en vanlig menstruation? Någon som har erfarenhet av detta?

• Svar på tråden Mens eller tidigt missfall. Hur vet man?
  • Mimmie81

Det vill jag också veta men har sett en sån tråd här innan men tyvärr har svaret varit att "det vet man inte" Man får aldrig veta om man var gravid eller inte om man inte plussade svagt innan mensen...
    Jag tro samma sak hände för mig på andra försöket... nu förra mensen, har aldrig varit 5 dagar sen... fick mens på BIM+5 riktig kraftig och mådde väldigt dåligt... tyckte att jag kunde skymta ett svagt streck på grav.test dagen innan... kan ha varit inbillning...

• Vrinda

Det undrar jag också!! Första dagen på min senaste mens kom världens störtblödning och det kom ut en stor klump. Det har aldrig hänt förut. Min första tanke var att jag fick missfall så jag tog ett gravtest, men det var negativt. Nu har jag ingen aning om vad som egentligen hände. Dessutom kom nästkommande ägglossning 4 dagar för tidigt, vilket inte heller har hänt tidigare vad jag vet. Kanske hör det ihop?

• wellpapp

frågan jag har är -vad spelar det för roll?

• Tualisa

Undrar oxå samma sak... fick en sån konstig mens denna gång, hade så ont innan, sen försvann den efter två dagar. jag skulle vilja veta eftersom om jagvar gravid så betyder dte att jag kan bli gravid

Längtar....
  • Mimmie81
    Vrinda: För mig var det likadant... mensen kom som sagt 5 dagar sent och jag hade ovanligt ont. Är inte helt säker än men jag tror att min ÄL har varit redan (hade ÄL-sekret), och då hade jag det minst en vecka för tidigt! Måste tillägga att jag började med Apiforce för en månad sen...

Tualisa: Så har jag också tänkt... att om det var tidigt missfall så kan man i alla fall bli gravid och får hoppas att det håller i sig nästa gång... Glad
  • smilla 1

detta stämmer förmodligen inte på alla!! men för mej har det varit så att när jag varit gravid.. dvs haft + om än svagt+ på stickan och sedan fått "mens" mf.. så har den blödningen varit (ursäkta) slemmig.. och klumpig.. inte torkat blod-klumpar utan mer slemklumpar och blod. detta har varit mycket tidiga mf.. så tidiga att man på gyn inte räknar dem som mf. men jag har gjort gravtest som visat +.

vi är doch alla olika!!

Svar på tråden Mens eller tidigt missfall. Hur vet man?